ایرج شیارکار روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کشت دوم محصولات کشاورزی در آستارا بیشتر از نوع راتون است و 290 شالیکار به آن اقدام کرده اند و تا یک هفته آینده حدود 69 تن شلتوک تولید و حدود هفت میلیارد ریال درآمد حاصل خواهد شد.
وی افزود: در آستارا 361 هکتار شبدر و نباتات علوفه ای، 39 هکتار سبزی های غده ای، 15 هکتار پاچ باقلا، هشت هکتار باقلا برکت، هشت هکتار سبزی های برگی و هفت هکتار سایر محصولات کشاورزی در حیاط خانه ها در مجموع به مقدار 438 هکتار به کشت دوم اختصاص می یابد و تا پایان سال برداشت خواهد شد.
راتون قابلیت طرح به عنوان جانشین بسیاری از محصولات زراعی را دارد و کشت آن به علت هزینه‌ پایین تولید، کوتاهی دوره رویش و کیفیت مطلوب پخت مقرون به صرفه است.
مدیر جهاد کشاورزی آستارا همچنین گفت: ازگیل در روستاهای کوته کومه، ویرمونی، خانه های آسیاب، کشفی، دگیرمانکیشی، دمیراوغلی کش، بهارستان و چلوند آستارا کشت و تولید می شود.
وی افزود: برداشت ازگیل تا پایان آذرماه در آستارا ادامه دارد و پیش بینی می شود در 656 تن ازگیل به ارش هفت میلیارد و 872 میلیون ریال از باغ های این شهرستان برداشت شود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت وهفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی در غرب استان گیلان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.