به گزارش خبرنگار ایرنا محمد خیاطیان روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در رشت افزود: این اقدام به پاس ارج گذاری به این مراسم معنوی انجام شده است.
وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی کشور با این اقدام گام کوچکی در راستای ترغیب و حمایت از این حماسه معنوی برداشته است.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود گردشگری را ظرفیتی برای ارزآوری کشور توصیف کرد و افزود: منابع دولت در تامین نیازهای حوزه گردشگری محدود و مشکلات بسیار زیاد است؛ در همین راستا می بایست تلاش کرد تا از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت و این همراهی و تعامل، تهدیدها را تبدیل به فرصت خواهد کرد.
خیاطیان با بیان اینکه بدون برنامه ریزی صحیح هیچ ارگانی به نتیجه نخواهد رسید، تصریح کرد: قانونگزار قوانین متعددی را در عرصه گردشگری برای بر طرف ساختن نیازها در این حوزه پیش بینی کرده که یکی از آنها تدوین سند توسعه گردشگری است.
وی ادامه داد: متاسفانه بدلیل فقدان برنامه ریزی صحیح با چشم اندازهای ترسیم شده فاصله داریم و آنچه امروز باید اتفاق بیفتد، نگاه تعاملی است.
وی افزود: با توجه به نگاه گردشگری و وجود ظرفیت نوار ساحلی ، امروز استان های شمالی کشور می بایست در تعامل با یکدیگر ، کریدور گردشگری تعریف و بر این اساس جذب گردشگر خارجی کنند.
خیاطیان فقدان برنامه ریزی برای هجمه گردشگر داخلی در زمان های خاص به گیلان را تهدید عنوان کرد و گفت: محیط زیست بسیار شکننده است و فقدان برنامه ریزی برای خیل عظیم گردشگران در زمان خاص می تواند مشکلات عدیده زیست محیطی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: علی رغم تلاش مسئولان استان ، همچنان مشکل زباله یکی از تهدیدهای گیلان محسوب می شود؛ این در حالیست که گیلان یکی از ظرفیت های گردشگری کشور است و می بایست با برنامه ریزی کوشید تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد.
خیاطیان ادامه داد: جنگل های هیرکانی هفت هزار ساله، دریای خزر، صنایع دستی غنی، گیرایی های طبیعی ، میراث فرهنگی و ... ظرفیت بارز گیلان در حوزه گردشگری است که می توان با برنامه ریزی صحیح شرایط ارز آوری قوی برای استان و کشور ایجاد کند.
وی با قدردانی از رضا علیزاده مدیرکل پیشین میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: اقدامات خوبی در زمینه بومگردی در گیلان انجام شده بطوریکه تعداد واحدهای بومگردی از 11 واحد به 421 مورد موافقت اصولی رسیده و 120طرح سرمایه گذاری گردشگری در استان به بهره برداری رسیده است.
خیاطیان اظهار امیدواری کرد: با سپردن سکان این اداره کل به شهرود امیرانتخابی که دارای مدرک دکترای مدیریت برنامه ریزی فرهنگی است، روند توسعه گردشگری پر قدرت تر ادامه یابد.
مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با حضور مدیران کشوری ، استانی و فعالان صنعت گردشگری برگزار و ضمن قدردانی از تلاش های رضا علیزاده ، شهرود امیر انتخابی بعنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان معرفی شد.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.