به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر جمشیدنژاد روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی پارا المپیک در سالن تختی رشت افزود: معلولان علیرغم داشتن مشکلات جسمی دارای توانمندی ها و استعداهایی هستند که بایستی برای شکوفایی آنها فرصت های برابر داشته باشند.
وی با اشاره به نامگذاری روزی به نام روز ملی پارا المپیک و برگزاری جشن هایی برای معلولان و توجه به این قشر اظهار داشت: امیدواریم که نوع برنامه ریزی های ما به گونه ای باشد که به طور مستمر حمایت از معلولان در گروه های مختلف را داشته باشیم.
معاون استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به پیشگیری از معلولیت ها خاطرنشان کرد: پیشگیری از آسیب ها، معلولیت ها و بیماری بخشی از سیاست های دولت است که همه ما بایستی به این مهم توجه جدی داشته باشیم.
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت ها اظهار داشت: مشاوره و مراقبت های قبل از زایمان، حین و بعد زایمان از اقداماتی است که برای به حداقل رساندن معلولیت انجام می گیرد.
مراسم گرامیداشت روز ملی پارا المپیک در رشت با همکاری دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی گیلان، آموزش و پرورش استثنایی، آموزش و پرورش و ... برگزار شد.
در این مراسم برنامه های مختلف فرهنگی برای معلولان برگزار شد.
24 مهرماه مصادف با 16 اکتبر روز ملی پارا المپیک نام گرفته است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.