رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت ، طرح تفصیلی موجود را گره ای کور در حوزه عمرانی دانست که باعث رکود در صنعت ساخت و ساز، تقلیل قابل توجه درآمد شهرداری و بلاتکلیفی شهروندان شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه مشترکی با حضور برخی از اعضای شورای شهر، سرپرست شهرداری با معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با بیان این موضوع که حضور فردی همچون اوسط مقدم در سمت معاونت عمرانی با توجه به تجربیات و اشراف وی به وضعیت شهر قطعا فرصتی برای مدیریت شهری در رشت محسوب می‌شود، خواستار توجه ویژه وی به اصلاح و ابلاغ طرح تفصیلی شد.   عاقل منش طرح تفصیلی موجود را گره ای کور در حوزه عمرانی دانست که باعث رکود در صنعت ساخت و ساز، تقلیل قابل توجه درآمد شهرداری و بلاتکلیفی شهروندان شده است.   عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نامه ای که به این معاونت مکاتبه شده و شرح مفصلی از پیگیری ها و خسارت های طرح تفصیلی در آن وجود دارد ابراز داشت با وجود مشکلات اقتصادی و معضل اشتغال در شهر رشت شاهد مهاجرت های شغلی در حوزه ساخت و ساز به شهرهای اطراف هستیم که این موضوع باعث نگرانی و تاسف است و تسریع در اصلاح و ابلاغ طرح تفصیلی میتواند گره گشای این معضل باشد.   علی بهارمست نیز با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با معاونت های گذشته حوزه عمران استانداری و پیگیری‌های گذشته، شرایط موجود را خطری بالقوه در خصوص درآمد شهرداری دانست و با تاکید بر نارضایتی شهروندان و مراجعات مکرر به شهرداری، افزایش ساخت و سازهای خلاف و بدون مجوز را که قطعا مسائل مهندسی و ایمنی در آن رعایت نمی‌شود و بعدها شهر را با بحرانی جدی روبرو خواهد کرد، بخشی از تبعات وضعیت موجود دانست و خواستار رسیدگی معاونت عمران استانداری شد.   اوسط مقدم با تایید سخنان حاضرین اظهار داشت: از ابتدای تدوین این طرح کم و بیش در جریان اشکالات موضوع بوده ام لیکن جایگاه شغلی من اجازه ورود مستقیم و ممانعت از تدوین نادرست طرح را نمیداد.   متاسفانه بسیاری از افرادی که امروز معترض ضوابط طرح تفصیلی هستند به هر دلیلی در زمان مقتضی سکوت کرده و تنها نظاره گر تدوین این طرح بودند.   امروز شائبه های در خصوص اعمال نفوذ دلالان جهت جلوگیری از اجرای طرح تفصیلی وجود دارد که باید در این موضوع به صورت حساب شده و با برگزاری نشست های تخصصی با همه طرف های درگیر از قبیل مدیرکل راه و شهرسازی، مشاور طرح و مدیران شهرداری به نتیجه نهایی رسید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.