به گزارش خبرنگار ایرنا حسین ظهیری غروب جمعه در حاشیه استقرار قرارگاه رسانه ای صدا و سیما در محوطه پایانه مرزی آستارا افزود: این رویداد را یک تیم رسانه ای متشکل از هفت نفر پوشش خواهند داد و مستندی از ورود و حرکت زائران خارجی به موکب های مسیر استان گیلان و حرکت آنها به سمت کربلا تهیه می شود.
وی بیان کرد: چند قرارگاه رسانه ای در مرز مهران و داخل عراق برای مستندسازی همایش پیاده روی اربعین مستقر شده و آئین های عزاداری شب اربعین شهرستان لنگرود و روز اربعین آستانه ‌اشرفیه به صورت زنده از شبکه های سراسری سیما پخش خواهد شد و امیدواریم شرایط پخش زنده عزاداری روز اربعین آستارا نیز فراهم شود.
ظهیری ادامه داد: میزبانی از زائران خارجی، افتخار بزرگی برای مردم گیلان است و خوشبختانه سال به سال بر شکوه این حرکت فرهنگی و مشارکت مردم استان در این راستا افزوده می شود.
دو هزار و 957 زائر خارجی برای عزیمت به کربلا از مرز آستارا به ایران وارد شده اند و روز به روز بر شمار آنها افزوده می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه 800 هزار گردشگر از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.