به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز چهارشنبه در این آئین در گالری معراج اداره ارشاد این شهرستان گفت: برپایی نشست‌های کتابخوان با حضور افراد علاقه مند مطالعه، فرصت مناسب تبادل تجربیات است و کتابخوانی، نقش مهمی در پیشرفت کار هنرمندان دارد.
آرزو عباس زاده افزود: خوشنویسی ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی دارد و مطالعه کتاب های این عرصه برای خطاطان حرفه ای ضروری است و نشست های کتابخوان، این نیاز را برطرف می کند.
وی بیان کرد: هر ماه یک نشست کتابخوان در آستارا برگزار می شود و برای گسترش فرهنگ کتابخوانی، به همکاری نهادهای تبلیغی و آموزشی نیاز است و باید خانواده ها در کنار مسئولان اجرایی و تشکل ها در این زمینه فعالیت کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم در این نشست گفت: انجمن خوشنویسان آستارا حدود 30 سال پیش با مسئولیت استاد کریم صمدزاده کار خود را آغاز کرد و جزو انجمن های پیشرو و فعال استان گیلان است.
شاپور تشرینی افزود: این انجمن حدود 50 نفر عضو دارد و 19 نفر آنها درجه ممتاز و پنج نفر درجه فوق ممتاز خوشنویسی دارند و کلاس های آموزشی آن، روزهای یکشنبه از ساعت 16 تا 18 در اداره ارشاد آستارا برگزار می شود.
وی اظهار کرد: تاکنون 2 کتاب فاخر خوشنویسی در آستارا توسط کریم صمد زاده و زنده یاد هوشنگ باغچه سرایی منتشر شده است و این قابلیت در سایر خطاطان این شهرستان نیز وجود دارد.
وی با اشاره به این که سالانه به صورت میانگین پنج نمایشگاه انفرادی و گروهی خوشنویسی در اداره ارشاد آستارا دایر می شود افزود: مدارس، بهترین بستر تقویت این هنر است.
در پایان این نشست، خوشنویسان معرفی کننده کتاب تجلیل شدند.
21 تا 27 مهرماه هفته ملی خوشنویسی است.
چهار کتابخانه شهرستان آستارا یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 2 هزار نفر عضو فعال دارند و 45 هزار جلد کتاب با 38 هزار عنوان در آنها موجود است.

** ورزشکاران آستارا با شهدا تجدید بیعت کردند
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا؛ ورزشکاران و کارکنان اداره ورزش و جوانان آستارا روز چهارشنبه در آستانه هفته تربیت بدنی، در گلزار شهدای این شهرستان با آرمان های بلند آنها تجدید بیعت کردند.
حاضران با ذکر فاتحه، نثار شاخه گل و عطر افشانی مزار شهدا، یاد و خاطره شهیدان انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند.
26 مهرماه تا دوم آبان ماه هفته تربیت بدنی و ورزش است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و 166 شهید را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.