به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسین محمدپور عصر دوشنبه در چهاردهمین همایش طرح جامع آموزش ترافیک پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان که با شرکت موتور سیکلت سواران رضوانشهری در منطقه پونل این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: این استان همچنین بعد از فارس، رتبه دوم فوتی ها بعد را دارد و طبق اعلام پزشکی قانونی، بالای 70 درصد از تصادفات فوتی، ناشی از وارد شدن ضربه به سر می باشد.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای قانون و کاهش حوادث جاده ای نیازمند کمک همه اقشار جامعه هستیم، ادامه داد: طی سال گذشته، تعداد 667 نفر در حوادث جاده ای داخل این استان جانشان را از دست دادند و در همین مدت، آمار تلفات جاده ای کل کشور بیش از 16 هزار نفر است.
به گفته رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان، آمار تصادفات جاده ای منجر به فوت طی سال 84 در کل کشور بیش از 28 هزار نفر بود که با مقایسه این میزان نسبت به سال گذشته، در می یابیم که موضوع آموزش و فرهنگ سازی نقش موثری در کاهش تصادفات داشته است.
وی به تأثیر کلاه ایمنی در کاهش تلفات جاده ای برای راکبان موتور سیکلت نیز اشاره کرد و گفت: راکبان موتور سیکلت بیشترین میزان تصادفات جاده ای را دارند و رعایت قوانین و گذاشتن کلاه ایمنی در کاهش حوادث بسیار موثر است.
سرهنگ محمدپور یادآور شد: از 667 نفر فوتی ناشی از تصادفات جاده ای سال گذشته این استان، 545 نفر در خارج از شهرها جان باخته اند که از همین میزان 65 درصد بر اثر برخورد موتور سیکلت با عابر پیاده بوده است.
معاون فرماندار رضوانشهر نیز در سخنانی، رعایت فرهنگ ترافیک را یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی دانست و بیان داشت: همیشه موتور سیکلت نقش عمده ای در افزایش آمار تصادفات دارد و برای کنترل و کاهش این گونه حوادث باید بستر سازی و زمینه آموزش در جامعه فراهم شود.
ابراهیم چراغی افزود: با وجود دارا بودن غنی ترین تمدن، متاسفانه در حوزه فرهنگ ترافیکی جایگاه مطلوبی نداریم و شنیدن اخبار و حوادث تلفات جاده ای همه ما را نگران می کند.
وی به لزوم هم افزایی و هماهنگی مسئولان دستگاه های دخیل در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تاکید و خاطرنشان کرد: استفاده از کمربند ایمنی تبدیل به فرهنگ در جامعه شد چرا که دستگاه های مرتبط به رسالت خود در این مهم عمل کردند بنابراین افزایش فرهنگ ترافیکی باید دغدغه ای برای متولیان باشد تا خروجی مناسبی را شاهد باشیم.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت و 120 روستا، در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و امور حمل و نقل اغلب مردم مناطق روستایی با استفاده از موتورسیکلت انجام می شود.
7293 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.