محمد پرحلم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب یادشده خاطرات شفاهی تکاور علی اصحابی به نویسندگی میرعمادالدین فیاضی از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری گیلان منتشر شده است.
وی اضافه کرد: این کتاب خاطرات علی اصحابی یکی از تکاوران دلاور دوران دفاع مقدس است که در 34 روز مقاومت اولیه خرمشهر با کمک مردم در مقابل دشمن ایستاد و در این رویداد بزرگ نقش‌آفرینی کرد و به درجه جانبازی نائل آمد.
وی ادامه داد:این کتاب حاصل 40 ساعت گفت و گوی رسمی و غیررسمی میرعمادالدین فیاضی با ناخدا علی اصحابی در سال 1395 است که در قالب کتابی با عنوان«عاشقان وطن» انتشار یافته است.
میرعمادالدین فیاضی نویسنده این کتاب پیش از این چند مجموعه تاریخ شفاهی دفاع مقدس به چاپ رسانده است که کتاب «کتیبه‌ای بر آسمان» خاطرات سرتیپ 2 خلبان صیاد بورانی از وی در سطح ملی منتشر و هم‌چنین کتاب‌های «سنگر و بیگانه»، « مسافرتاریخ»، « وطن سپرده به عشق»، « روزهای بی‌تقویم»، «بازگشت به نقطه رهایی»، « فرزند شهرخوبان» اشاره کرد.
پرحلم اظهار داشت:تکاوران تنها یگان رزمی ارتش جمهوری اسلامی بودند که به اندازه یک گردان در مقاومت 34روزه خرمشهر نقش اساسی داشتند.
معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان اهتمام به تاریخ شفاهی را در راستای تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و ادبیات پایداری را از اولویت های حوزه هنری استان بیان کرد .
انتشار خاطرات شفاهی آزادگان گیلانی از سال 88 آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.