به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول کمیته استقبال ستاد اربعین آستارا شامگاه یکشنبه در آئین گشایش موکب امام زادگان گفت: روزانه به صورت میانگین، یکهزار نفر در موکب ها با نذورات مردمی پذیرایی خواهند شد و امکان اسکان در زائر سرا و حسینیه حرم نیز وجود دارد.
جمشید مهدوی افزود: 110 خادم افتخاری به زائران خارجی خدمات رسانی می کنند و غرفه های پذیرایی، پاسخ مسائل شرعی، خیمه معرفت، زیارت مجازی، محصولات فرهنگی و صنایع دستی و نمازخانه موکب ها از ساعت هشت تا 24 هر روز فعال است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: رفتار و برخورد خادمان با زائران خارجی و نظم و امنیت اسکان و پذیرایی، انتقال دهنده فرهنگ ایران اسلامی است و خادمان باید کارت شناسایی داشته باشند.
سامان ساسانیان با اشاره به این که سال گذشته 9 هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به ایران وارد شده بودند پیش بینی کرد امسال تعداد آنها به 12 هزار نفر برسد.
امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و حرم آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش در مسیر حرکت زائران خارجی است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.