به گزارش خبرنگار ایرنا، سید میرشمس مومنی زاده روز شنبه در جلسه بررسی مصوبات طرح های ملی با محوریت سایت سراوان رشت در فرمانداری شهرستان رشت اظهار داشت: مردم منطقه سراوان (محل دفن زباله) منتظر نتیجه نهایی برای رفع این مشکل هستند.
وی با بیان این که ما برای رفع مشکل مردم در سایت سراوان رشت به آنها قول داده ایم بنابراین بایستی عمل کنیم، افزود: اگر به قول خود عمل نکنیم و آنها بار دیگر اقدام به اعتراض کنند، وجدان کسی نمی پذیرد که با آنها برخورد داشته باشیم زیرا آنها مطالبه به حق دارند.
وی ساماندهی معضل پسماند را از اولویت های شهرستان رشت عنوان و خاطر نشان کرد: تمام تلاش دستگاه های مربوطه بایستی برای رفع این مشکل به کار گرفته شود.
فرماندار شهرستان رشت زباله با بیان این که زباله از مشکلات مهم استان های شمالی کشور است افزود: در شهرستان رشت نیز این مشکل همواره یکی از مباحث مهم شهری است.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع احداث تصفیه خانه شیرابه و دستگاه زباله سوز بیان داشت:مسایل کلان مربوط به این موضوعات در فرمانداری طرح و پیگیری و مسایل جزئی مربوط به این موارد در جلسه های جداگانه رسیدگی شود.
مومنی زاده اظهار داشت: این که در جلسه های متوالی مسایل جزئی را در مورد پسماند و تصفیه خانه بشنویم، مشکلات بر طرف نمی شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز درباره یکی از موارد مطرح شده در این جلسه با (موضوع مربوط به تسریع در صدور مجوز شن و ماسه برای پوشاندن زباله در سراوان ) گفت: سال گذشته حدود 88 هزار و 718 تن مجوز برداشت شن و ماسه به منظور استفاده در سراوان رشت برای شهرداری صادر کردیم.
فرهاد دلق پوش با بیان این که امسال نیز یک سری درخواست در این باره از شهرداری داریم، بیان داشت: این درخواست ها در جلسه شورای معادن بررسی و اولویت بندی می شود، محدوده ها مشخص و مجوزهای لازم ارایه خواهد شد.
در این جلسه در مورد قرارداد زباله سوز و احداث تصفیه خانه شیرابه در سایت سروان رشت نیز از سوی مسئولان شهرداری این کلانشهر گزارشی ارایه شد.
در این جلسه مقرر شد که مجوز برداشت شن و ماسه برای پوشاندن زباله در سروان رشت به صورت استثناء دیده شود.
منطقه سراوان رشت با درختانی سر به فلک کشیده و جنگل هایی با پوشش گیاهی انبوه، قدیمی و تقریبا همیشه سبز، خسته از انباشت بیش از 30 سال زباله در دل خود و بی تاب از رنج مردم مناطق همجوار از آسیب های ناشی از دفن و دفع غیراصولی این زباله هاست.
جنگل های سراوان رشت با زیبایی شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه زباله ها علاوه بر الوده کردن خاک و منابع آبی منطقه با ایجاد بوی تعفن و جلب حشرات و جانوران موجب رنجش اهالی این منطقه و مسبب اعتراضات مکرر آنها شده است.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
روزانه حدود 750 تن زباله از کلانشهر رشت در این منطقه دفع می شود.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.