به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در نشست با مسئولان و مدیران آستارا در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اظهار داشت: دشمنان برای تبدیل ظرفیت ها و فرصت های مثبت جامعه به تهدید تلاش می کنند و مردم، مسئولان و علما باید به این موضوع آگاه باشند.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی و رصد مشکلات و اولویت حل آنها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا مردم از نتایج تصمیم گیری های کلان بهره مند شوند.
وی بیان کرد: مردم به خصوص اقشار محروم در صحنه های سیاسی و اجتماعی پشتیبان نظام اسلامی هستند و مسئولان باید فارغ از اندیشه حزبی به فکر حل مشکلات باشند و عدالت، تعهد و همت برای پیشبرد طرح های عمرانی از ویژگی های مدیران موفق است.
فلاحتی با اشاره به وجود بندر، گمرک و راه آهن در آستارا، ادامه داد: آستارا پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و باید با برنامه ریزی درست، سود اقتصادی این ظرفیت ها نیز نصیب مردم شود.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان آستارا افزود: بدهی و کمبود اعتبار دانشگاه علوم پزشکی گیلان باعث کندی طرح ها در استان شده است و امیدواریم با توجه به موقعیت گردشگری آستارا، به حوزه سلامت آن نگاه ویژه اعمال شود.
امام جمعه آستارا هم در این آئین گفت: این شهرستان با وجود موقعیت فرهنگی، حوزه علمیه، مراکز دانشگاهی و ظرفیت های اقتصادی و گردشگری به جایگاه واقعی خود نرسیده است و مسئولان استان باید به توسعه آن بیشتر توجه کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه روزانه سه هزار تبعه خارجی از مرز آستارا تردد می کنند، افزود: بندر و راه آهن آستارا فقط به محل تردد و گذر خودرو و قطار تبدیل شده است و باید با راه اندازی صنایع تبدیلی از واردات، صادرات و حمل و نقل برای این شهرستان بهره برداری اقتصادی شود.
وی بیان کرد: مردم باید سود وجود بندر و راه آهن را در این شهرستان احساس کنند و منطقه حیران به عنوان فرزند جدایی ناپذیر گیلان، نباید بیش از این مورد بی مهری و تخریب قرار گرفته و محیط زیست آن به بهانه اقداماتی نظیر اصلاح پیچ از بین برود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: زیرساخت های آستارا نیازمند نگاه ملی است و خیابان ها و امکانات محدود در این شهرستان جوابگوی ظرفیت های موجود نیست.
سامان ساسانیان افزود: راه اندازی خط ریلی آستارا با سرمایه گذاری خارجی باعث وصل این شهرستان به کریدور سراسری شمال جنوب شد و استان و کل کشور ما از رونق اقتصادی آن بهره مند خواهد شد.
وی بیان کرد: مصالح مورد نیاز تکمیل بارانداز راه آهن آستارا به وسعت 65 هکتار از محل اصلاح پیچ محور آستارا-اردبیل تامین می شود و با این اقدام، گامی برای تعریض این محور مواصلاتی برداشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: مناطق روستایی آستارا در تابستان امسال با کمبود آب مواجه شدند و اراضی کشاورزی در معرض خشکسالی قرار گرفت و امیدواریم طرح های آبرسانی آستارا با تامین اعتبار به سرعت تکمیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان بعد از این آئین با جمعی از مرزنشینان در مسجد جامع آستارا دیدار و از پایانه مرزی و گمرک این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.