به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش غروب شنبه در جلسه کارگروه بوم گردی در فرمانداری آستارا با بیان این که 58 واحد بوم گردی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پروانه ساخت دریافت کرده اند گفت : مشکلات طرح ها ناشی از مقررات سازمان نظام مهندسی در محاسبه هزینه ها و پرداخت نشدن به موقع تسهیلات بانکی است.
وی ادامه داد: برای اجرای 58 واحد بوم گردی بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و باید توسط بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شود.
وی بیان کرد: مساعدت ها و پیگیری ها موجب تشویق سرمایه‌گذاران و متقاضیان ایجاد طرح های بوم گردی خواهد شد و نباید مجریان طرح ها را با پیچیدگی قوانین ناامید و دلسرد کرد.
رنجکش گفت: زمینه‌ اجرای طرح‌های بزرگ بوم گردی در آستارا فراهم، اما نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی است و با توجه به هماهنگی‌ با بخشداری ها و دهیاری ها، متقاضیان در دریافت پروانه طرح مشکل نخواهند داشت.
او افزود: بوم ‌گردی از شیوه‌های متداول صنعت گردشگری و بهترین راه جذب و ماندگاری گردشگر است و با اجرای درست آن، از تخریب محیط زیست و تبدیل روستا به شهر با ساخت و سازهای غیر اصولی جلوگیری خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.