به گفته معاون عمرانی استاندار گیلان سیل دو روز گذشته در استان های شمالی از جمله گیلان خسارات فراوانی به انبار برنج روستائیان ، منازل مسکونی، پل ها و معابر شهری استان زد.

علی اوسط اکبری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: براثر بارندگی‌های شدید در استان گیلان شهرستان‌های تالش، رودسر، فومن، چابکسر، املش، لاهیجان، لنگرود جزو شهرهایی بودند که بیشترین خسارت ها را براثر سیل زدگی متحمل شدند.

وی افزود: در شهرستان‌های رودسر،املش و فومن تعداد دو دهنه پل تخریب  شد و راه های ارتباطی بسیاری از روستاهای شهرستان های نامبرده تقریبا مسدود است. آب شرب روستایی بیش از 11 هزار خانوار نیز  قطع است.

اوسط اکبری مقدم در ادامه عنوان کرد: به تعدادی از واحد ‌های مسکونی و انبارهای  برنج مردم نیز  خسارت وارد شده است و همچنین خطوط برق و آب برخی از مناطق سیل زده قطع شده که با توجه به ادامه  بارندگی‌ها میزان خسارت‌‌های وارد شده به صورت دقیق از سوی کارشناسان مربوطه امکان پذیر نیست.

 وی افزود : براثر بارندگی بسیاری از رودخانه‌های استان  نیز طغیان کردند که باعث مشکلات فراوانی برای ساکنان این مناطق شده است.

 وی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی که از سه روز پیش هشدار سیل داده شده بود تمامی دستگاه‌های امدادی به صورت آماده باش درآمده بودند و  امدادرسانی به تمامی افراد سیل زده از جمله اسکان اضطراری و توزیع  اقلام غذایی به طور کامل انجام شد.

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: این سیل خسارت جانی در پی نداشته است.

54

51

53

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.