گزارش روابط عمومی فرمانداری صومعه سرا به ایرنا حاکیست؛ علی فتح اللهی روز شنبه در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: تا این لحظه 26 روستا در سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک دچار سیلاب شده که حدود 190 واحد مسکونی را مورد آسیب قرار داده و هفت پل نیز دچار نشست شده است.
وی افزود: با توجه به سیلاب هفته گذشته، برخی گلوگاه ها و نقاط بحران خیز شناسایی و با اقدامات انجام شده از حجم سیلاب در آن مناطق کاسته شد.
فرماندار صومعه سرا از بازدید افزون بر 12 نقطه بحرانی شهرستان در بامداد امروز خبر داد و گفت: بیشترین مشکل در دهستان تنیان رخ داده که رانش جاده، حجم آبگرفتگی زیاد و نیز قطع شدن راه ارتباطی را تاکنون داشته است.
فتح اللهی به دلایل اصلی افزایش خسارت و بروز سیلاب و طغیان رودخانه ها در بارندگی های شدید اشاره و اضافه کرد: عدم ظرفیت آب روها و کانال های تعبیه شده در مسیر جاده، طراز منفی خانه ها نسبت به جاده های اصلی و فرعی، رعایت نکردن حریم رودخانه ها توسط افراد، حجم زیاد زباله های ریخته شده در رودخانه ها که موجب مسدودی معابر آب رو و گلوگاه ها از جمله این دلایل است.
وی با تصریح اینکه در شهرها نیز آبگرفتگی و پس زدن آب از فاضلاب ها وجود دارد، گفت: لایروبی رودخانه سیاه درویشان، موجب جلوگیری از آبگرفتگی این روستا شد.
به گزارش ایرنا نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز اعلام کرده که بارش شدید باران موجب تعطیلی مقطع ابتدایی مدارس شهر صومعه سرا در شیفت صبح و همه مقاطع تحصیلی دو روستای تنیان و رفتگی صومعه سرا شده است.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک و جمعیتی بالغ بر 125 هزار و 74 نفر، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.