استاندار گیلان با اشاره به اینکه مشکلات استان خاص است، تاکید کرد: با وجود قدیمی بودن شبکه‌ برق استان نیاز به نگاه بیشتری دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در دیدار با معاون برنامه و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: نگاه وزارت نیرو به نوسازی شبکه برق گیلان در راستای پوشش و خدمات رسانی بهتر به جامعه هدف باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه وضعیت برق استان را با نشست‌های متعدد با شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای داشته و بررسی کرده‌ایم، اظهار داشت: برنامه های 1400 و راهبردی را از نظر وضعیت تولید، انتقال، توزیع و فوق توزیع ترسیم کردیم.

استاتدار با اشاره به اینکه در تابستان آینده و تابستان‌های بعد کار بسیار سنگینی داریم، تصریح کرد: استان از نظر تأمین برق مشکلی ندارد و در سطح ملی می‌توان از این ظرفیت استفاده بیشتری کرد. 

سالاری با بیان اینکه امیدواریم از موانع و بحران‌های پیش‌بینی شده به درستی عبور کنیم، خاطرنشان کرد: در کاهش مصرف برق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حتماً همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

محسن بختیار، معاون برنامه و هماهنگی وزارت نیرو با بیان اینکه با برنامه مدیریت مصرف در فصل تابستان توانستیم از مشکل کمبود منابع عبور کنیم، ابراز داشت: برای پیک سال آینده جلسات متعددی تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه مدیریت مصرف عزم جدی به دنبال دارد، بیان کرد: با همکاری استانداران و همه دستگاه‌ها و مردم می‌توانیم از این مشکل به درستی عبور کنیم.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه از نظر تولید استان ظرفیت بالایی دارد، یاداور شد: تولید برق در گیلان 800 مگاوات مازاد برنیاز استان است که استان‌های همجوار می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

بختیار اضافه کرد: برنامه برای مدیریت مصرف تدوین شده که در نوع خود در طول تاریخ صنعت برق بی‌نظیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.