به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل گمرگ آستارا شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی و تنظیم بازار در فرمانداری آستارا گفت: به علت تفاضل قیمت ریال با منات (پول رایج جمهوری آذربایجان)، ورود روزانه اتباع آن کشور برای خرید مایحتاج به آستارا افزایش یافته است و مقابله کامل با خروج کالاها از مرز، به همکاری دستگاه های مختلف نیاز دارد.
رسول امیدی افزود: خروج کالاهای اساسی نظیر لاستیک، گوشت، مرغ و روغن خوراکی از مرز ممنوع است و هر تبعه خارجی در حدود 20 تا 30 کیلوگرم کالا با خود از کشور خارج می کند و اداره کل گمرک، مطابق قانون و به صورت مستمر بر روند صادرات و واردات نظارت قاطع دارد.
وی بیان کرد: از خروج و حمل داروهای فاقد نسخه جلوگیری می شود و مسافرانی که مطابق نسخه، دارو دریافت کرده اند مجاز به حمل آن مقدار اقلام دارویی هستند.
فرماندار آستارا نیز در این جلسه با تاکید بر استقرار عوامل نیروی انتظامی در پایانه مسافری اداره کل گمرک این شهرستان، بر جلوگیری از خروج کالاهای یارانه دار از مرز و استفاده از فرصت حضور و خرید اتباع خارجی از بازارها تاکید کرد.
یونس رنجکش افزود: روزانه حدود 2 و نیم تا سه هزار تبعه خارجی به آستارا وارد شده و هر کدام حدود 100 منات در بازارها هزینه می کنند و خوشبختانه کمبود کالا وجود ندارد اما بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت به انبارها و بازارها باید ادامه داشته باشد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه از انجام چهار هزار و 652 بار بازرسی از واحدهای تجاری و تشکیل و ارائه 147 پرونده تخلف صنفی به اداره تعزیرات حکومتی در تابستان امسال خبر داد.
محسن آهنی گفت: در این مدت 156 گشت بازرسی مستقل اجرا ، به 37 گزارش تخلف صنفی رسیدگی و 41 پرونده گرانفروشی و 17 پرونده کم فروشی تشکیل شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرز آن با گذر 800 هزار مسافر در سال، سومین مرز پر تردد ایران است.
7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.