به گزارش خبرنگار ایرنا، سید میرشمس مومنی زاده عصر یکشنبه در ستاد مدیریت پسماند رشت افزود: متاسفانه از 30 سال قبل موضوع سایت زباله سراوان و بعضی از شهرهای دیگر مطرح بوده که اولا به خاطر محدودیت زمین در استان های شمالی به ویژه گیلان این مشکل ادامه یافت و دیگر اینکه شهرداری ها از تجهیزات برای دفن بهداشتی زباله برخوردار نیستند.
وی اظهار داشت: در این راستا با کوه عظیمی از زباله در سروان رشت مواجه شده ایم که طبیعت زیبا را در این منطقه زشت کرده، بوی بد آن گردشگران را آزار می دهد، سفره های زیرزمینی را از طریق شیرابه ها آلوده می کند و به محیط زیست لطمه می زند.
فرماندار شهرستان رشت آهنگ حرکت برای رفع مشکلات در سراوان رشت را کند عنوان و خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات موجود در سایت سروان محل دفن زباله در رشت، به شتاب و سرعت بیشتر و همکاری همه دستگاه های مربوطه نیاز است.
وی با بیان این که با دستگاه های کم کار در باره رفع مشکلات در سروان رشت بدون تعارف برخورد می کنم، از شهرداری رشت خواست تا در ارتباط با تعهدات خود درباره تصفیه شیرابه و موضوع دستگاه زباله سوز اقدامات لازم را انجام دهد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر رشت نیز در این جلسه بیان داشت: هشت پیمانکار در موضوع طرح تفکیک زباله از مبدا در رشت با شهرداری این کلانشهر همکاری دارند.
علیرضا حاجی پور با بیان اینکه صد در درصد رشت تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا قرار دارند، اظهار داشت: اما 25 تا 30 درصد از شهروندان در اجرای این طرح مشارکت دارند که با فرهنگ سازی بایستی این همکاری را افزایش دهیم.
مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع شن ریزی در محل دفن زباله در سروان بیان داشت: پوشش شن و کاور کردن در این سایت واجب است.
وی خاطر نشان کرد: با شهرداری درباره صدور مجوز شن برای شن ریزی در محل دفن زباله در سروان رشت آن طور که باید همکاری نمی شود.
سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در شرایط سختی قرار گرفته ایم، گفت: شهرداری از حیث منابع مالی در سخت ترین وضعیت است.
وی درباره احداث دستگاه زباله سوز در رشت اظهار داشت: بیشترین مشکل در این بخش تامین منابع مالی است و بیشترین مکاتبات استانی و ملی در این باره انجام گرفته است.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60 درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.