فرماندار تالش از خسارت 126 میلیارد تومانی سیل اخیر به زیر ساخت های این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از تالش، فرماندار تالش در جلسه ستاد بحران شهرستان تالش که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل فرمانداری تالش برگزار شد ، از خسارت 126 میلیارد تومانی به زیرساخت های شهرستان حاصل بارندگی و سیل اخیر خبر داد .

سید عیسی مهدوی با اشاره به کم نظیربودن بارش باران و طغیان رودخانه ها در سال های اخیر ، خسارت های وارده در بخش های مختلف را بر شمرد و گفت : 

خسارت وارده به خطوط مخابرات  : 20 عدد تیر – فیبر نوری 500 متر – کابل هوایی 950 متر

خسارت وارده به خطوط آب شهری :  130 متر طول شبکه –سه دستگاه ساختمان 

خسارت وارده به اماکن روستایی ( بنیاد مسکن ) : 170 واحد مسکونی    50000 میلیون ریال 

خسارت وارده به شبکه برق : 3250 متر طول 

خسارت وارده شبکه گاز : 2313 متر طول شبکه 

خسارت وارده به شبکه آب روستایی : 5420  متر طول شبکه 

خسارت وارده به شبکه راههای شهرستان : ( شامل 48 کیلو متر راه اصلی و روستایی و رانش شانه خاکی ، ترانشه و 1 دستگاه پل کامل تخریب شده – 10 دستگاه پل دارای خسارات جدی 

خسارت وارده به بخش کشاورزی : ( 20 هکتار زراعی – 12 هکتار باغی – 2500 قطعه مرغ – 17 راس گاو – 90% سر دهنه های بتنی و 100 % سر دهنه های سنتی ) 

خسارت وارده به بخش آب منطقه ای : ( شامل سه سردهنه ، 40 کیلو متر ساماندهی ، دیواره حفاظتی  )

فرماندار تالش با بر شمردن نواحی آسیب دیده از سیلاب اخیر عنوان داشت عمده خسارت های وارده به روستاهای پی سرا و شاندرمن محله جوکندان و دهنه طولارود از بخش مرکزی و روستاهای خرجگیل و شیخ محله و گیجاو از بخش اسالم می باشد ، ضمنا در سایر بخش ها هم به صورت موردی مشکلاتی ایجاد شده است .

مهدوی اصلی ترین دلیل آسیب دیدگی مناطق مسکونی در سیلاب اخیر را ساخت و ساز های غیر قانونی در بستر و حرایم رودخانه ها اعلام داشت و گفت : متاسفانه در روستای خرجگیل و گیجاو اسالم علی رغم هشدار های بخشداری و دهیاری و آب منطقه ای برخی از روستاییان اقدام به ساخت و ساز در بستر حرایم نموده اند که با جاری شدن سیل دچار آسیب جدی شده اندکه در ساعات اولیه با تلاش دستگاه های امدادی اقدام به اسکان موقت برخی از این خانوار ها شد .

وی افزود : طی مکاتباتی با اداره کل منابع طبیعی و بنیاد مسکن  استان در جهت حل مشکلات مربوط به اسکان روستاییان در بستر و حرایم رودخانه ها در تلاشیم به مکان های مناسب و امن انتقال دهیم .

رییس ستاد بحران شهرستان تالش به تلاش های دستگاه های اجرایی در ساعات اولیه وقوع سیل  و بارندگی با توجه به پیش بینی های اولیه اشاره داشت و گفت : با وجود آسیب دیدگی ها به زیر ساخت های شهرستان هم اکنون در زمینه برق رسانی جزء در 13 خانوار روستای پی سرای جوکندان مشکلات سایرمناطق  شهرستان برطرف شده است .

مهدوی ادامه داد : در زمینه گاز رسانی ، به 340 خانوار در سطح شهرستان آسیب جدی گشته بود که با تلاش و پیگیری پرسنل اداره گاز شهرستان مشکلات 275 خانوار مرتفع گشته و 65 خانوار به دلیل عدم جاده دسترسی دارای مشکل قطع گاز می باشد .

فرماندار تالش از قطعی آب شرب 6 هزار خانوار در ساعات اولیه وقوع سیلاب و آسیب دیدگی سیستم آب شرب شهرستان خبر داد وگفت : طی اقدامات انجام شده و اعزام نیروهای کمکی معین شهرستان املش و ماسال و تلاش نیرو های ابفار شهرستان مشکا آب شرب جزء در روستای کلات مشایخ از بخش کرگانرود (300 خانوار ) به دلیل تقلیل آب دهی چشمه بر اثر سیل در اکثر نقاط مختلف شهرستان مرتفع شده است .

مهدوی در ادامه با اشاره به بازگشایی 18 مسیر و جاده دسترسی روستایی با تلاش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان و بخش خصوصی عنوان داشت : دو جاده دسترسی روستای پی سرای جوکندان و دهنه طولارود به دلیل شدت آسیب دیدگی مسدود می باشند . 

فرماندار تالش در پایان با توجه به وجود 11 رشته رودخانه دارای ظرفیت طغیان در شهرستان تالش و روستاها ، اراضی ، باغی ، زراعی و تاسیسات درجوار آنها خواستار توجه و تامین اعتبار از منابع ملی جهت بهسازی و دیواره سازی مناطق حساس و آسیب زا شد .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.