به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عیسی مهدوی روز یکشنبه در جلسه بررسی خسارات سیلاب در فرمانداری تالش گفت: بارش باران و طغیان رودخانه ها به 20 تیر مخابرات، 500 متر فیبر نوری، 950 متر کابل هوایی، 130 متر شبکه آب شهری، سه ساختمان مسکونی، 170 مسکن روستایی، سه هزار و 250 متر شبکه برق، 2 هزار و 313 متر شبکه گاز، و پنج هزار و 420 متر شبکه آب روستایی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
وی افزود: 48 کیلومتر راه اصلی و روستایی و شانه خاکی، یک دهنه پل، 90 درصد سردهنه های بتنی و همه سردهنه های سنتی خسارت دیده و بیشتر خسارت های وارده در روستاهای پی سرا، شاندرمن محله جوکندان و دهنه طولارود بخش مرکزی و روستاهای خرجگیل، شیخ محله و گیجاو بخش اسالم بوده و در سایر بخش ها هم مشکلاتی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: علت اصلی آسیب دیدن مناطق مسکونی، ساخت و سازهای غیر قانونی در بستر و حریم رودخانه هاست و در روستای خرجگیل و گیجاو با وجود هشدارهای بخشداری، دهیاری و شرکت آب منطقه ای، برخی روستاییان در حریم رودخانه مسکن ساخته بودند که در سیلاب اخیر به اسکان موقت آنها در مکانی دیگر اقدام شد.
مهدوی ادامه داد: به غیر از برق 13 خانوار روستای پی سرای جوکندان، مشکل برق سایر مناطق برطرف شده است و با وجود ورود آسیب جدی به شبکه گاز 340 خانوار در کل شهرستان، مشکل گاز 275 خانوار مرتفع شده و مشکل 65 خانوار به دلیل نبود راه دسترسی همچنان باقی است.
فرماندار تالش افزود: آب شرب 6 هزار خانوار در ساعات اولیه سیلاب به علت آسیب دیدن شبکه توزیع، قطع شده بود و با تلاش شرکت های آب و فاضلاب و اعزام نیروهای کمکی از شهرستان املش و ماسال، به جز انشعاب آب 300 خانوار روستای کلات مشایخ بخش کرگانرود، جریان آب سایر روستاها برقرار شده است.
مهدوی بیان کرد: با تلاش اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و بخش خصوصی، 18 راه بازگشایی شده اما راه های روستای پی سرای جوکندان و دهنه طولارود به دلیل شدت آسیب دیدگی مسدود است.
فرماندار تالش با اشاره به وجود 11 رشته رودخانه با امکان طغیان در شهرستان تالش و روستاها، تامین اعتبار ملی جهت بهسازی و دیواره سازی مناطق حساس و آسیب زا را خواستار شد.
آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان از مناطق خسارت دیده تالش در سیلاب اخیر بازدید کرد و در جریان خدمت رسانی به مردم قرار گرفت.
اداره هواشناسی تالش، میزان بارش های اخیر در این شهرستان را بیش از 80 میلیمتر اعلام کرده بود.
تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.