کاظم یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیشترین مشکلات وقوع سیلاب مربوط به شهرستان تالش بوده، افزود: از پنج هزار خانوار روستایی که آب شرب آنها قطع شده بود، فقط 450 خانوار فاقد آب هستند.
وی اضافه کرد: دست اندرکاران مربوطه در حال احیای چشمه تامین کننده آب شرب این خانوارها هستند اما در عین حال با تانکر سیار به آنان، ابرسانی می شود.
معاون ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه گازرسانی ، فقط گاز 65 خانوار هنوز قطع است که اهتمام می شود هرچه سریع تر مشکلات این خانوارها نیز برطرف شود.
یوسفی با بیان اینکه برق عمده مشترکان فاقد برق متاثر از وقوع سیلاب وصل شده، ادامه داد: می کوشیم در کمترین زمان برق 13 خانوار بدون در شهرستان تالش نیز وصل شود.
وی تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده شهرستان تالش را در این سیلاب، 167 خانوار عنوان و بیان کرد: واحدهای مسکونی هفت خانوار بیشتر از 50 درصد و مابقی خسارت ها جزئی تر هستند؛ این خانوارها توسط نیزوهای امدادی اسکان موقت داده شدند اما بدنبال اسکان دائم آنان هستیم ضمن اینکه به 18 خانوار دیگر نیز خدماتی همچون بسته های غذایی و آب داده شده است.
یوسفی به آسیب راه های روستایی اشاره و بیان کرد: 15 کیلومتر راه روستایی و سه مورد پل در تالش آسیب دیده و 17 راس دام و دو هزار و 500 طیور نیز در جریان این سیلاب در این شهرستان تلف شده است.
تالش با 200 هزار و 649 نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. 122 هزار و 289 نفر از جمعیت این شهرستان ، در مناطق روستایی زندگی می کنند.
معاون ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان در توضیح خسارت سیل در صومعه سرا نیز گفت: براساس آماری که تا روز گذشته به ما اعلام شده، 200 هکتار از باغ های این شهرستان آسیب دیده است.
وی آسیب بین پنج تا 50 درصد به 20 دهنه پل و حدود 20 کیلومتر راه روستایی، سقوط 70 تیر برق و آبگرفتگی 50 واحد مسکونی و 50 محوطه انبار را از جمله خسارت های وارد شده به شهرستان صومعه سرا عنوان کرد.
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.