به گزارش ایرنا، سید محمد احمدی غروب شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار به میانگین قیمت 10 هزار و 200 تومانی مرغ در استان طی روز جاری اشاره و بیان کرد: با این میزان تولید مرغ در استان و یارانه دولت و ارز چهار هزار و 200 تومانی ، مرغ 10 هزار و 200 تومانی توجیه ندارد.
وی اظهار کرد: نظارت درستی باید بر بازار وجود داشته باشد و در این راستا، اصناف و دستگاه های مربوطه بایستی نظارت صحیحی داشته باشند.
احمدی با اشاره افزایش خودسرانه قیمت های غذا در برخی رستوران ها طی روزهای اخیر گفت: برخی رستوران داران در تعیین قیمت عرضه مواد غذایی اجتهاد می کنند و باید نظارت دقیقی در این ارتباط انجام شود.
**رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: مشکلی در تامین مرغ نداریم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه مرغ به اندازه کافی وجود دارد، گفت: در تولید و تامین نهاده های مرغی مشکلی نداریم.
علیرضا شعبان نژاد افزود: اگر چندین ماه وارداتی نداشته باشیم ، می توانیم تولید مرغ مان را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد مرغ استان تهران را گیلان تامین می کند، اظهار کرد: قیمت مرغ را استانی نمی توانیم تعیین کنیم و قیمت مرغ استان ها از بازار تهران تبعیت می کند.
شعبان نژاد قیمت مرغ را طی روز جاری در بازار استان بطور میانگین 10 هزار و 200 تومان عنوان و بیان کرد: گیلان یکی از قیمت های ارزان را در کشور داراست اما پیش بینی می کنیم که کاهش قیمت مرغ را داشته باشیم.
شعبان نژاد با بیان اینکه دولت ارز چهار هزار و 200 تومانی را به میزان 10 میلیارد دلار در این بخش اختصاص داده ، افزود: باوجود همه این اقدامات، مشکلات حمل و نقل در نقاط دیگر موجب گرانی مرغ شده است.
وی با اشاره به ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از استان این اقدام را بسیار تاثیر گذار دانست.
مدیرکل تعزیرات گیلان نیز در این جلسه گفت: طی شش ماه نخست امسال، هشت هزار و 91 فقره پرونده در بخش های کالا و خدمات، قاچاق و بهداشت وارد شده که هشت هزار و 115 پرونده مختومه شده است.
انصاری افزود: در حوزه اجرایی احکام هشت هزار و 840 فقره پرونده مختومه و بایگانی شده ضمن اینکه طی شش ماه گذشته متخلفان در استان افزون بر 93 میلیارد ریال جزیمه نقدی شده اند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.