به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا ، فرامرز دباغ مسئول برگزاری مسابقات ضمن تشکر از مسئولان منطقه آزاد انزلی جهت ایجاد زیرساختهای مناسب ورزشی و حمایت از برگزاری این دوره از مسابقات انتخابی پدل برد، گفت: کمتر از 2 سال از آغاز فعالیت این رشته آبی در ایران می گذرد و این دوره از مسابقات به منظور گزینش ورزشکاران برتر جهت دعوت به اردوی تیم ملی در منطقه آزاد انزلی آغاز شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه مسابقات پدل برد کاپ کاسپین در دو بخش آقایان و بانوان و در دو گروه سنی جوانان و نوجوانان با حضور 60 ورزشکار از 8 استان در حال برگزاری است، تصریح کرد: در روز نخست و در بخش بانوان با حضور 30 ورزشکار خانم رقابت ها آغاز شد که در رده سنی جوانان، زیبا سماک، سارا درختی و سروناز مسافری از استان گیلان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
دباغ با اشاره به برگزاری این مسابقات در دو بخش استقامت و 200 متر افزود: در بخش آقایان و در رده سنی جوانان نیز امیرمحمد اسماعیلی، محمد عباسی، بهراد پیوندسرخی از استان گیلان رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
این مسابقات در مرکز تفریحات دریایی و بخش تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی درحال برگزاری است .
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
منطقه آزاد انزلی تاکنون میزبانی بسیاری از مسابقات و رویداد های ورزشی در سطح بین المللی و ملی به منظور توسعه فعالیت های ورزشی، افزایش توریسم ورزشی، شناسایی استعدادهای ورزشی منطقه و کشور، کاهش ناهنجاری های اجتماعی و حمایت از جامعه ورزشکاران بر عهده داشته و با توجه به زیرساخت های مناسب ایجاد شده و در راستای استمرار حمایت از ورزشکاران و رشته های ورزشی در آینده نیز میزبان مسابقات ورزشی به ویژه در ورزشهای آبی و ساحلی در سطوح مختلف ملی و بین المللی خواهد بود.
«استند آپ پدل بورد» چیست؟ stand up paddle board

پدال بوردها تخته هایی در اندازه ها و طرح های مختلف جهت موج سواری و شنارور ماندن بر روی آب هستند. با استفاده از این تخته ها ورزش مفرحی بنام «استند آپ پدل بورد» صورت می گیرد.
تاریخچه استند آپ پدال به حتی بیش از هزاران سال پیش بر می‌گردد و گفتن دقیق تاریخچه آن بسیار سخت است اما نسل جدید این وسیله شناور پر طرفدار(که پرطرفدار ترین وسیله شناور در دنیا هم هست) به سال 1940 و هاوایی بر می‌گردد که موج سوارانی حرفه‌ای اهل وایکی کی برای داشتن دید بهتر به موج سواران مجبور به ایستادن و پارو زدن بروی تخته موج خود شد. او که پس از یک تصادف رانندگی اسیب دیده بود و دچار حملات هیستریک می‌شد از شنا کردن می‌ترسید لذا مجبور به استفاده حرفه‌ای تر از تخته موج خود شد و یه این ترتیب بود که استند آپ پدال بوجود آمد. از سال 2000 به بعد نسل جدید این وسیله شروع به پیشرفت با سرعتی بالا گرفت که تا به امروز انواع مختلف برای کارایی‌های مختلفی از این وسیله بوجود آمد.

6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.