به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آستارا صبح جمعه در این آئین در مسجد فاطمه زهرا (س) این شهرستان گفت: امنیت، ثبات و آرامش امروز در کشور جمهوری اسلامی ایران، مرهون فداکاری و از جان گذشتگی مردان و زنان بسیجی این کشور است و باید این اقتدار روز به روز مستحکم تر شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اظهار داشت: وقتی مردم کشوری در مقابل حکومت های طاغوتی قیام می کنند، دچار مشکلات زیادی می شوند و این مشکلات فقط با ادامه حضور مردم و مشارکت آنها از میان برداشته می شود و کشور به سوی پیشرفت و آبادانی گام بر می دارد.
وی با تاکید بر قدرت برتر نیروهای مسلح نظامی جمهوری اسلامی ایران در جهان افزود: نیروهای نظامی به برکت اندیشه جهادی، با توکل به خداوند متعال و استفاده از دانش بومی دفاعی، امروزه در مقابل ابر قدرت های استکبار ایستادگی می کنند.

*** یادواره شهدای گمنام آستارا برگزار شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان روز جمعه در این آئین در جوار مزار 6 شهید گمنام این شهرستان گفت: هشت سال دفاع مقدس، جنگ تمام دنیای کفر علیه ایران اسلامی بود و امروز کشور ما به آن درجه از قدرت و اعتبار رسیده که برابر تمام ابرقدرت های دنیا می ایستد.
حجت الاسلام سید حامد حسینی اشکوری ترس دشمنان از عزم و اراده آهنین ملت بصیر ایران اسلامی را حقیقتی غیر قابل انکار عنوان و تاکید کرد: نباید با انجام برخی رفتار ها و کردارهای نسنجیده به خون شهدا خیانت کنیم.
وی هدف راستین شهدا را حفظ وحدت و دوری از هرگونه تفرقه خواند و گفت: شهدا کسانی بودند که با پی بردن به عظمت حق تعالی در مسیر روشن حق و حقیقت به شهادت رسیدند.
وی تاثیر معنوی یاد شهدا را در زندگی امروزی بشر مهم خواند و ادامه داد: در روزهای گذشته با تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز حال و هوای خاص معنوی در میهن اسلامی حاکم شد و باید با تکریم خانواده معظم شهدا و جامعه ایثارگران و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه، مسیر رشد و توسعه کشور را بیش از پیش فراهم سازیم.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهیدان اسلام از جمله بخش های این آئین بود.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166 شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.