گزارش روز جمعه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ایرنا حاکیست؛ فرهاد دلق پوش در جلسه ستاد مبارزه با احتکار در محل این سازمان افزود : همانگونه که در خصوص میزان صادرات کالا از گمرک استعلام می شود ، امکان استعلام کالای وارداتی نیز از گمرکات جهت پیشگیری از احتکار میسر است.
وی با اشاره به اینکه هرگونه امتناع از فروش کالای وارد شده تخلف محسوب می شود ، گفت: طی شش ماه نخست امسال بیش از 422 میلیون دلار با وزن 660 هزار تن واردات انواع کالا از طریق گمرکات به گیلان انجام شده است.
دلق پوش خاطرنشان کرد: همچنین در نیمه نخست امسال بیش از 207 میلیون دلار با وزن 423 هزار تن کالا شامل محصولات معدنی ، سیمان ، سنگ ساختمانی ، آجر ، سرامیک، آهک و محصولات نساجی شامل البسه ، پارچه توری ، محصولات پلاستیکی و صنایع غذایی نظیر بیسکویت ، کلوچه و انواع نوشیدنی ها از استان به کشورهای حاشیه خزر و اسیای میانه صادر شده است.
وی اضافه کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 63 درصد افزایش و از نظر وزنی 126 درصد رشد داشته است.
وی در ادامه با ابراز گلایه از برخورد جزیره ای با کالاهای مظنون به قاچاق یا احتکار اظهار کرد: جهت جلوگیری از تضییع حقوق تولیدکنندگان و حفظ جایگاه کار آفرینان لازم است به صورت فنی و هماهنگ موارد با مشارکت دستگاه های عضو ستاد احتکار بررسی و سپس تدابیر لازم اتخاذ و اجرایی شود.
دلق پوش قاطعیت برخورد با محتکران را بدون بهم ریختن نظم و امنیت عمومی موجب افزایش اعتماد و همکاری مردم دانست.
افزون بر سه هزار و یکصد واحد صنعتی در استان گیلان فعال است.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.