نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از شرکت‌های بزرگ دارویی دنیا تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا تمایلی به در اختیار گذاشتن دارو به ایران را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین قربانی در خصوص مشکلات دارویی کشور گفت: یکی از مشکلات عمده حوزه سلامت امروز تامین منابع است که در حوزه‌های مختلف سلامت مانند؛ تامین تجهیزات و لوازم مصرفی بیمارستان‌ها، تامین دارو و همچنین در زمینه مطالبات و کارانه پرسنل حوزه بهداشت و درمان از جمله پزشکان، پرستان و کادر درمانی این حوزه ظهور و بروز کرده است.

وی ادامه داد: دولت کمک‌هایی در غالب پرداخت منابع بیمه‌ای مربوط به مطالبات سال ۹۶ را انجام داده. تمام مطالبات سال ۹۶ در حوزه درمان، بصورت اوراق است و اوراق را نمی‌شود در قالب مطالبات حوزه های مختلف پرداخت کرد. بسیاری از پیمانکاران جزء بیمارستان‌ها تمایلی برای دریافت این اوراق ندارند .

وی در خصوص شرایط اوراق گفت: این اوراق به صورت یک ساله و با سود ۲۰ درصد هستند .

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: چیزی که امروزه محسوس است کمبود بسیاری از داروها، تجهیزات و لوازم مصرفی در بیمارستان‌ها است و یکی از دلایل آن عدم تامین منابع پیمانکاران توسط بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها است و به دنبال این مسله پیمانکاران از ارایه امکانات و لیست‌های درخواستی امتناع و تمامی این مشکلات به وجود آمده است .

وی در ادامه گفت: آنچه در حال حاضر  بحث داروهای وارداتی جدی و مهم است. علیرغم شعار آمریکا مبنی بر تحریم نکردن داروها، بسیاری از شرکت های بزرگ دارویی دنیا امروزه تحت تاثیر این تحریم‌ها تمایلی برای در اختیار گذاشتن دارو به ایران را ندارند و ناچارا باید از کشورهای واسطه و یا شرکت های رده دوم و سوم این داروها  تامین شود، که با این شرایط هم هزینه تهیه تجهیزات افزایش میابد و هم زمانبر است و از این منظر نیز مشکلاتی را برای ما بوجود آورده است.

قربانی در پایان تاکید کرد: دولت باید بتواند منابع حوزه سلامت را نه به صورت اوراق بلکه به صورت نقدی پرداخت کند تا این مشکلات کمتر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.