با حضور جمعی از مردم و مسئولان، دبیرستان شبانه روزی برکت نمونه دولتی کوثر رضوانشهر افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، عسکر حسنی پور در این آئین گفت: فراهم سازی امکانات و فضای مناسب برای امر تعلیم و تربیت از اهم وظایف دولت است.

فرماندار رضوانشهر ضمن تشکر از اقدامات خوب بنیاد برکت افزود: این بنیاد از فعال ترین نهادهای عمرانی کشور است که تحت امر رهبری عزیز اداره می شود و در زمینه های مختلف فعالیت دارد.

وی افزود: عمده دانش آموزان این مدرسه شبانه روزی دخترانه، از مناطق دور دست شهرستان و از فرزندان قشر عشایری هستند که ما هم تلاش می کنیم تا امکانات لازم را برای این عزیزان فراهم سازیم.

همچنین  امام جمعه رضوانشهر نیز طی سخنانی گفت: همانگونه که دین مبین اسلام بر مبنای علم بنا نهاده شده است برای این امور باید امکانات لازم نیز فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطف اله عبدالهی افزود: معجزه پیامبر ما کتاب آسمانی قرآن است که در بر دارنده همه مسائل زندگی و کمال برای بشریت است.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در این جلسه گفت: امروز دشمن از همه توان برای به انحراف کشیدن جوامع بشری استفاده می کند و در صدد ایجاد شبهات از راه های مختلف است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات ریاست جمهور کشورمان در سالن مجمع سازمان ملل گفت: مواضع خوب و بیانات شجاعانه ریاست محترم جمهور کشورمان در سازمان ملل بسیار زیبا و بجا بود و جای تشکر دارد.

همچنین در این آئین مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان نیز طی سخنانی گفت: اقتصاد و فرهنگ دو رکن مهم در توسعه و پیشرفت کشور هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 علی اوسط اکبری مقدم خطاب به دانش آموزان حاضر در میدان گفت: تعلیم و تربیت دو قطب مهمی هستند که در بعد علمی و تکامل انسانی به سرانجام می رسند.

ایشان گفت: شما دانش آموزان عزیز باید با درس خواندن، رعایت عفاف، احترام به معلمان و مربیان راه های موفقیت را طی کنید و سکان اداره کشور را در آینده بدست بگیرید.

وی بیان کرد: شما دختران امروز کشور ما در مکتب زینبی پرورش می یابید و اسوه و الگوی شما همان بانویی است که در سخت ترین شرایط پیام نهضت عاشورا را ابلاغ کرد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان در ادامه با اشاره به پروژه های بنیاد برکت گفت: طرح و اجرای این پروژه ها نشانگر توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به امر تعلیم و تربیت است که در اختیار شما فرزندان این آب و خاک است.

در ابتدای برگزاری این آئین رئیس اداره آموزش و پرورش رضوانشهر نیز ضمن عرض خیر مقدم به حاضران از تلاش های صورت گرفته در امر اهدای زمین و ساخت این مدرسه تقدیر و تشکر کرد.

علی گواهی افزود: دانش آموزان عزیز باید در کنار علم آموزی به تهذیب نفس نیز توجه لازم را داشته باشند و مهمترین سفارش فرد خیر اهداء کننده زمین این فضای آموزشی خطاب به دانش آموزان همین موضوع است که دانش آموزان در این مرکز به موضوعات دینی توجه لازم را داشته باشند.

گفته می شود برای ساخت این مدرسه 4 کلاسه با مساحت 800 متر مربع که شامل خوابگاه، سالن عذاخوری، آزمایشگاه، نماز خانه و اتاق معلمان و مربیان می باشد که برای احداث آن مبلغ یک میلیاردو هشتصد میلیون تومان هزینه شده است، از این میزان 600 میلیون تومان از محل اعتبارات بنیاد برکت و مابقی از محل کمک های دولتی تأمین شده است.

زمین این مدرسه به مساحت 5 هزار متر مربع از سوی فرد خیری بنام گودرز اسدی اهداء شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.