محمد رفیعی روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: 11 تیم از استان گیلان به رقابت های مختلف بسکتبال رده های سنی کشور اعزام شدند که در نهایت اکثر تیم ها نتایج بسیار خوبی را کسب کنند.
وی افزود: تیم بسکتبال امیدهای بانوان گیلان در گروه دوم (سید B) در خوزستان و شهر دزفول به مصاف حریفان خود رفت که در نهایت با انجام بازی های بسیار خوب توانست عنوان قهرمانی را کسب و به گروه اول لیگ کشور (سید A) صعود کند.
وی ادامه داد: تیم بسکتبال امید بانوان گیلان در این دوره از رقابت ها بدون شکست و با غلبه بر تمامی حریفان خود ، نوید آینده خوبی را برای بسکتبال بانوان گیلان داد تا ضمن کسب قهرمانی در سید B به سید A صعود کند .
سرپرست هیات بسکتبال گیلان بیان کرد: همچنین تیم بسکتبال نونهالان پسر گیلان نیز نتیجه درخشانی را کسب و در رقابت های گروه دوم کشور مقام قهرمانی را کسب کرد.
وی اضافه کرد:بسکتبالیست های نونهال پسر شایسته گیلان در این مسابقات در سنندج با انجام بازی های زیبا، علاوه بر کسب عنوان قهرمانی کشور در سید B ، به رقابت های سید A صعود کردند.
رفیعی خاطرنشان کرد: تیم مینی بسکتبال دختران گیلان نیز در رقابت های منطقه یک کشور در زنجان مقام نایب قهرمانی رقابت های مینی بسکتبال منطقه یک کشور را به خود اختصاص دادند.
وی افزود : این تیم در رقابت های گروه دوم (سید B) در دامغان با کسب مقام چهارم ، جایگاه خود را در این لیگ حفظ کرد.
وی تصریح کرد: تیم بسکتبال نوجوانان پسر گیلان نیز در رقابت های لیگ دسته اول (سید A) در اصفهان با انجام مسابقات زیبا موفق به کسب رتبه چهارم شدند تا آنان نیز جایگاه خود را در این لیگ حفظ کنند.
سرپرست هیات بسکتبال گیلان به حضور تیم بسکتبال نوجوانان دختر گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور نیز اشاره و بیان کرد: این تیم در نیشابور به مصاف حریفان خود رفت و با توجه به اینکه بیش از نیمی از بازیکنان تغییر رده سنی داده بودند، با این وجود توانست رتبه سوم گروه خود را حفظ و در لیگ سید A کشور ماندگار شود.
رفیعی اظهار کرد: تیم بسکتبال امیدهای پسران گیلان نیز در رقابت های سید B در بوشهر به مصاف رقیبان خود رفت که در نهایت به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و به لیگ دسته اول و سید A کشور صعود کرد.
وی ادامه داد: تیم مینی بسکتبال پسران نیز در رقابت های لیگ منطقه یک کشور در تبریز به مصاف حریفان خود رفت که در نهایت مقام سوم کشور را تصاحب کرد.
وی افزود: همچنین در رده سنی جوانان نیز ، تیم بسکتبال پسران استان گیلان در رقابت های سید C کشور در لرستان و در شهر خرم آباد به مصاف حریفان خود رفت که سرانجام به مقام چهارم دست یافت و به سید B کشور صعود کرد.
سرپرست هیات بسکتال گیلان بیان کرد: دو اعزام دیگر گیلان مربوط به تیم های بسکتبال سه به سه بانوان زیر 23 سال و بالای 23 سال می باشد که این دو تیم نیز در رقابت های قهرمانی کشور حضور یافتند.
وی گفت: مهمترین رویکرد بسکتبال مربوط به رده های پایه بوده است با توجه به اینکه 11 تیم از گیلان راهی مسابقات لیگ های مختلف کشور شدند ، با توجه به نتایج کسب شده ، چهار تیم به لیگ بالاتر صعود کردند و هفت تیم نیز روی سکو قرار گرفت که این امر ماحصل تلاش حدود 18 ماهه مسئولان این هیات ، مربیان ، سرپرستان ، بازیکنان و سایر دست اندرکاران این رشته ورزشی در گیلان می باشد.
وی به رشد تیم های رده های سنی نیز اشاره و بیان کرد : نتایجی که توسط تیم های بسکتبال گیلان کسب شد، نشان از رشد و پویایی بسکتبال در این استان است و می توان به این موضوع تاکید کرد که در تدوین ، برنامه ریزی و اجرای برنامه های کوتاه ، میان و بلندمدت موفق عمل شده است .
رفیعی به زحمات مربیان ، سرپرستان ،داوران و کادر اجرایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در موفقیت یک تیم باید از زحمات خانواده ها ، تلاش بازیکنان ، مربیان باشگاه ها و مربیان و سرپرستان تیم های منتخب و داوران زحمتکش که یاران صدیق و همراهان ما برای رسیدن به موفقیت هستند نیز تقدیر و تشکر کرد.
وی در ادامه گفت: بی شک گیلان جزء محدود استان هایی است که با وجود مشکلات مالی از هیچ اعزامی دریغ نکرد و تمامی تیم ها به مسابقات اعزام شدند که در نهایت نیز این تیم ها توانستند نتایج خوبی را برای ورزش این استان به ارمغان بیاورند.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.