فرماندار ماسال با اشاره به رشد چشمگیر تعداد گردشگران این شهرستان، از آمادگی این فرمانداری جهت تسهیل روند سرمایه گذاری و حمایت همه جانبه و قاطعانه از سرمایه گذاران بخش گردشگری خبر داد.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمدجواد عامر در  نشست  با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری شهرستان ماسال که در راستای  بررسی مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران برگزار شد با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری شهرستان زمینه  ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی را فراهم می کند، از این سرمایه گذاران خواست: با به کارگیری نیروهای بومی و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان شهرستان،  موجبات رونق در اقتصاد و معیشت مردمان محلی را فراهم آورند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش فروش زمین توسط شهروندان و به صورت خاص روستاییان، خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در زمینه ملک شخصی حق هر فرد بوده و کسی نمی تواند با فشار، شخصی را از فروش اموالش منع نماید؛ فروش زمینها دلایل مختلفی دارد، برخی توانایی سرمایه گذاری ابتدایی برای راه اندازی مشاغل را ندارد و عده ای دیگر از عواقب فروش املاک خود بی خبرند؛ این وظیفه ماست تا اقداماتی صورت دهیم که مالک زمین به غیر از فروش زمین خود گزینه دیگری را پیش روی خود ببیند تا در مقام تصمیم قرار گیرد.

فرماندار ماسال با اشاره به موفقیت شهرستان در زمینه جذب سهمیه تسهیلات بوم گردی گفت:  در شرایطی که شهرستان ماسال با تکمیل  365 مورد پرونده بوم گردی در میان شهرستان های استان گیلان پیشتاز است؛ جالب است بدانید عده ای حتی به دنبال آنند که مردم از این تسهیلات نیز بی بهره باشند و این شائبه را ایجاد کرده اند: کسانی که این تسهیلات را دریافت می کنند ملکشان به نام اداره میراث فرهنگی زده می شود!

عامر افزود: مردم باید هوشیار باشد و به چنین شایعاتی توجه نکنند؛ این تسهیلات فرصت خوبی برای افرادی است که سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کار نداشته و هدف آن از میان بردن بخشی از بیکاری جوانان این شهر بوده که در نهایت می تواند از فروش املاک شهروندان نیز جلوگیری نماید.

وی با اشاره به استقبال خوب سرمایه گذاران در راستای احداث هتل و زیرساخت های گردشگری در سطح شهرستان با توجه به رشد چشمگیر تعداد گردشگران، تصریح کرد: آماده هر گونه همکاری در راستای تسهیل در روند سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش گردشگری هستیم و در این مسیر به قاطعانه و با تمام توان از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم.

در ادامه این نشست فرماندار ماسال مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران بخش گردشگری شهرستان ماسال به صورت دقیق واکاوی و دستورات لازم جهت رفع مشکلات پیش روی آنها را صادر کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.