مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در ادامه از آبرسانی به 785 روستا در قالب طرح جامع آبرسانی یکهزار روستا خبر داد.
محبعلی رنج ور روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت : در حال حاضر، تعداد 785 روستا از یکهزار و 26 روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارهستند.
وی یاداور شد: تا پایان سال 96، شاخص بهره مندی شرکت آبفار گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی ، 76 و شش دهم درصد بوده که این میران در مقایسه با میانگین کشوری72 و 65 صدم درصد مدت مشابه، بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه جمعیت گیلان در واحد سطح استان 177 نفر است ، افزود: این درحالی است که میانگین جمعیت در واحد سطح در کشور حدود 47 نفر می باشد و گیلان سومین استان متراکم کشور و دهمین استان از نظر جمعیت و بیست و ششمین استان از نظر مساحت می باشد.
رنج ور با بیان اینکه طول لوله گذاری سرانه به ازای هر خانوار حداقل دو برابر کشور می باشد، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان ، کاربری زمین ها و وجود ابنیه فنی هزینه اجرای آب شرب روستایی در گیلان نسبت به کشور بالاتر است.
وی خاطرنشان کرد: با سرکار آمدن دولت یازدهم در سال 92 ، شاخص بهره مندی روستاهای گیلان 64 درصد بوده که با استفاده از ظرفیت اعتبارات صندوق توسعه ملی بودجه برای آبرسانی به روستاها مهیا شد و از سال 94 آبرسانی به روستاها در دولت یازدهم شتاب فزونی گرفت .
وی با تاکید براینکه با پیگیری های مدیران ارشد استان و کشور این روند ادامه داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: سهم گیلان در حوزه آب و فاضلاب روستایی طی سال های 94 و 95؛ 700 میلیارد ریال، در سال 96 به میزان 370 میلیارد ریال و در سال 97 به رغم کاهش اعتبار در سطح ملی دارای 400 میلیون ریال ابلاغی از محل صندوق توسعه ملی می باشد.
رنج ور با یاداوری اینکه از سال 94 تا 97 ، یکهزار و 470 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به آبفار گیلان اختصاص یافته است ، اضافه کرد: هدف گذاری انجام شده در چارچوب برنامه ششم توسعه در حال انجام است.
وی تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ؛ سه هزار و 500 کیلومتر لوله گذاری ، یکهزار و 200 کیلومتر خط انتقال ، 60 حلقه چاه ،115 دهنه بهسازی چشمه ، 132 باب ایستگاه پمپاژ ، 25 هزار متر مکعب مخزن ذخیره در استان انجام شده که عمدتا ازمحل اعتبارات ملی صندوق توسعه ملی بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در ادامه از آبرسانی به 785 روستا در قالب طرح جامع آبرسانی یکهزار روستا خبر داد.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مجتمع های آبرسانی روستایی تحت عنوان هزار روستا در کشور در استان گیلان وجود دارد ، افزود: در حال حاضر، تعداد 785 روستا از یکهزار و 26 روستا برخوردار از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی هستند.
وی با اشاره به تاکیدات استاندار مبنی بر خدمت به مردم در اولویت کارها گفت: این شرکت با تمام توان خود در راستای آبرسانی به مردم روستاهای استان گیلان تلاش می کند و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .
رنج ور ادامه داد: هر چند کاستی هایی هم وجود دارد که تمام تلاش مان این است که آنها را برطرف کنیم که نیاز به یاری و مساعدت مسئولان استان و کشور در جهت تخصیص اعتبارات کافی و به موقع می باشد ، تا بتوانیم به اهداف ترسیم شده برسیم.
در حال حاضر از دو هزار و 60 روستای بالای 20 خانوار در استان، تعداد یکهزار و 660 روستا برخوردار از آب شرب و سالم بهداشتی می باشند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.