محمدعلی عابدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به پایان فعالیت این نمایشگاه یادآور شد: نمایشگاه صنایع دستی فعالیت خود را از اول تیرماه امسال و با مشارکت بیش از یکصد نفر از هنرمندان شهرستان آغاز کرد و در آن آثار مختلف صنایع دستی منطقه شامل حصیر بافی ، مروار بافی ، خراطی ، معرق کاری ، سفالگری و ... در 30 غرفه به معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
وی افزود: در حاشیه برپایی این نمایشگاه، انواع محصولات غذایی محلی چون ترشیجات، نان های محلی، بادام زمینی، برنج و ... برای استفاده مسافران عرضه شد.
وی تعداد هنرمندان شناسایی شده در این شهرستان را بیش از یک هزار نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون تعداد 140 نفر از این هنرمندان تحت پوشش بیمه قرار دارند و کورکاء و عبدالله آباد از مهمترین مراکز تولید و عرضه صنایع دستی این شهرستان هستند.
عابدی همچنین با اشاره به اسکان بیش از 400 هزار نفر از مسافران و گردشگران در ایام تابستان در این شهرستان اظهار داشت: این تعداد از مسافران در شش هتل ، پنج مجتمع اقامتی ، 9 مجتمع رفاهی بین راهی ، 30 مسافرکاشانه و کمپ های موقت پارک ها ، حاشیه جاده ها ، مناطق ساحلی و معابر مختلف اسکان یافته اند.
وی اضافه کرد: در ایام تابستان امسال با راه اندازی پنج دفتر اطلاع رسانی در نقاط مختلف این شهرستان ، بیش از 20 هزار بروشور با هدف معرفی اماکن و جاذبه های تفریحی، گردشگری و مذهبی منطقه بین گردشگران توزیع شد.
آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و پل چوبی بندرکیاشهر، مرداب، سواحل دریایی و رودخانه ای، پارک های جنگلی و ساحلی، آرامگاه دکتر محمد معین، تونل طبیعی صفرابسته، پل های خشتی، آرامگاه دکتر محمد معین، حرم مطهر سید جلال الدین اشرف (ع) از مهمترین جاذبه های گردشگری، تفریحی و مذهبی این شهرستان است.
7287/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.