به گزارش ایرنا، این عکس نشان دهنده یک کشتی نشسته در نمک دریاچه ارومیه در ایران است. تغییرات اقلیمی موجب تشدید خشکسالی ها می شود که سرعت تبخیر در منطقه را افزایش می دهد. برداشت بی رویه از چاه های غیرقانونی و گسترش سدها و پروژه های آبیاری موجب کاهش قابل ملاحظه ای در حجم آب دریاچه ارومیه شده است.
توفان های گرد و غبار و نمک چشم ها، پوست و ریه های ساکنان مناطق اطراف این دریاچه را پر می کنند. خشک شدن رودخانه، زیستگاه های محلی را از بین می برد، با توجه به سطوح شوری شدید 340 گرم در لیتر که بیش از هشت برابر شورتر از آب اقیانوس ها است.
همچنین یونس خانی صومی سفلایی از ایران نیز با عکس ' و زندگی بر می خیزد' در بخش دیگری از این رقابت برنده جایزه شد. این عکس یک زن و دختر کوچکش پس از زمین لرزه سرپل ذهاب را در کنار باقی مانده های اثاثیه خانه شان نشان می دهد .
سعید محمد زاده متولد 1366 شهرستان مرند آذربایجان شرقی و دانش آموخته مهندسی نرم افزار است.
محمد زاده در ژانر عکاسی طبیعت ، چشم انداز landscape ، عکاسی نجومی و بناهای تاریخی فعالیت دارد.
عکاسی را به شکل تجربی و خودآموخته از طریق کتاب و ویدیوهای آموزشی و حین تصویربرداری در سفر فراگرفته و تهیه عکس از بحران آب دریاچه ارومیه نخستین پروژه عکاسی اش بود.
وی تاکنون از مسابقات عکاسی داخلی و خارجی بسیاری مدال کسب کرده است .
از جمله موفقیتهای وی می توان به کسب مدال طلا در جشنواره عکاسی بین المللی قاب بالکان ، کسب جایزه ویژه محیط زیست و روبان افتخار جشنواره عکاسی بین المللی Trofeo Colline del Pratomagno- سال 2018 ایتالیا و کسب 2 روبان FIAP و دیپلم افتخار جشنواره عکاسی بین المللی آکوا 2018 اشاره کرد.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.