صادق خاصی پور روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: صید قانونی ماهیان استخوانی به روش پره کشی توسط 49 صیاد عضو شرکت تعاونی پره موج گل سیبلی آستارا آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت این صیادان تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: اغلب ماهیان صید شده در این شهرستان از نوع ماهیان کفال و سفید است.
وی آلودگی زیست محیطی و صید بی رویه را موجب کاهش ذخایر ماهی ها عنوان و خاطرنشان کرد: باتوجه به از بین رفتن محل تخم ریزی ماهی در رودخانه های منتهی به خزر، اگر با رهاسازی بچه ماهیان پرورشی خلا آنها پر نشود، صید ماهی در دریای خزر مقرون به صرفه نخواهد بود.
خاصی پور با اشاره به اینکه سال جاری یک میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه چلوند این شهرستان رها شد، بیان کرد: از حدود چهار دهه قبل به تکثیر مصنوعی ماهیان استخوانی اقدام می شود، ولی این روش به علت نامناسب شدن وضعیت آب و بستر رودخانه ها، برای آینده جوابگو نخواهد بود.
وی یاداور شد: صیادان آستارا سال گذشته پنج هزار و 784 کیلوگرم انواع ماهی استخوانی از خزر صید کرده بودند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 95، 30 درصد کاهش داشت.
آستارا در حاشیه خزر قرار دارد و در 18 کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان، ماهی های استخوانی صید می شود.
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.