به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش رهروان زینبی به منظور الگوگیری از زندگی قافله سالار کربلا و پیام آور نهضت حسینی حضرت زینب کبری سلام الله علیها با حضور پرشور بانوان در امام زادگان شاخص 13 شهرستان استان گیلان برگزار شد.
تبیین جایگاه حضرت زینب، تجدید بیعت بانوان انقلابی با حضرت زینب، دفاع از حریم حجاب و عفاف و تعالی خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی از اهداف برگزاری این همایش عنوان شد.
بانوان شرکت کننده در این همایش با سر دادن شعارهای لبیک یا حسین علیه السلام، هیهات من الذله و لبیک یا زینب به عزاداری پرداختند.
همایش رهروان زینبی یکی از برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است، این طرح از اول ماه محرم با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه سیدالشهدا در 510بقعه متبرکه و امام زادگان گیلان به اجرا درآمده و تا پایان صفر ادامه دارد.
در اجرای این طرح برنامه های مختلفی از جمله همایش شیرخوارگان حسینی، مراسم احلی من العسل و تجمع لبیک یا حسین علیه السلام برگزار شد.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.