به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، سوگواری پرشور عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت در گیلان که همزمان با ماه محرم الحرام آغاز شده بود در نهم و دهم محرم رنگ و بویی دیگر یافت .
دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با وجود بارش باران به یاد حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش با تشکیل دسته های عزاداری سوگواری کردند.
در ادامه سوگواری ها مردم مومن و خدا جو با حضور در حسینیه ها و تکایا در قالب دسته های عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی، در غم جانسوز سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند و ارادت خود به اهل بیت را نشان دادند.
مساجد، تکایا و هیات های عزاداری درچند شب گذشته شاهد حضور انبوهی از عاشقان و دلسوختگانی از همه اقشار اعم از پیر و جوان، زن و مرد و خردسالان و نوجوانانی بود که شور و عشق حسینی را با شکوه هر چه بیشتر در عزای سومین اختر تابناک امامت و ولایت به نمایش گذاشتند.
در روز تاسوعای حسینی، جای جای شهرها و اقصی نقاط مختلف گیلان مملو از خیل عاشقانی است که نوای یا حسین (ع) و یا ابوالفضل(ع) آنها به همراه صدای حزن انگیز طبل ها در فضا طنین انداز شده است.
بیرق و علم های افراشته شده در مراسم سوگواری ها ، جاودانگی مکتب عاشورای حسینی و شهدای دشت کربلا را به نمایش گذاشته است.
ارادتمندان و محبان خاندان عصمت و طهارت نیز با پخت انواع غذاهای نذری، عزاداران حسینی را در این استان اطعام می کنند.
گزارش های رسیده از نقاط مختلف استان نیز حاکی از آن است که شب گذشته و امروز ، عزاداران حسینی در تکایا و مساجد و هیات های عزاداری با شکوه هرچه تمام تر به برگزاری آیین های سوگواری این روز پرداخته اند.
دربرخی مناطق استان گیلان همچون آستانه اشرفیه ، رشت و شفت که امامزادگانی چون حضرت سید جلال الدین اشرف، خواهر امام و امامزاده ابراهیم که در آنجا زیارتگاه عاشقان خاندان عصمت و طهارت است؛ مملو از جمعیت زائران و سوگوارانی است که برای شرکت در آیین های عزاداری ایام محرم به این اماکن مقدس آمده اند.
تا حب حسین و خاندان حسین هست ، سوگواران یاد دلاورمردی های او را زنده نگاه خواهند داشت.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.