بهرام پورضرب عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به علت اهدای دام از سوی اغلب مردم به مساجد برای تهیه غذای نذری در ماه محرم، ماموران شبکه دامپزشکی بر ذبح دام در مساجد، هیات ها و تکایای مذهبی نظارت می کنند.
وی افزود: ذبح دام با رعایت نکات و اصول بهداشتی و شرعی ضروری است و در برخی روستاهای آستارا بیماری تب برفکی مشاهده شده و برای جلوگیری از انتقال بیماری، هنگام ذبح باید از دستکش مناسب استفاده شود.
وی یادآور شد: تیم ثابت دامپزشکی در اداره مستقر است و مردم در صورت مشاهده علائم بیماری های انگلی در کبد، ریه و دستگاه های گوارشی با تلفن 01344837695 تماس بگیرند و از راهنمایی های شبکه دامپزشکی بهره مند شوند.
پورضرب تب مالت و کنگو را از شایع ترین بیماری های مشترک انسان و دام دانست و گفت: از مصرف بلافاصله گوشت دام ذبح شده پرهیز و حداقل 24 ساعت قبل از پخت، در یخچال و دمای بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.
دامداران شهرستان آستارا، 18 هزار راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به روش های سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند. شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.