به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رسول فلاحتی روز سه شنبه در دیدار با مبلغان طرح بصیرت عاشورایی اوقاف استان گیلان اظهار داشت: برای تبلیغ دین بایستی شیوه های جدید و روز را پیدا کرده و آن را به کار گیرید.
وی با بیان این که مبلغان نخبه و دارای بیان و شیوه کارآمد بایستی شناسایی شوند، افزود: هیچ فضیلتی بالاتر از تبلیغ دین خدا نیست بنابراین تلاش مبلغان دینی در بیان معارف دین خدا، قابل ستایش است.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان وظیفه مبلغان را مهم عتوان و خاطر نشان کرد: امروز دشمنان مردم را به دین گریزی سوق می دهند که در این راستا نقش مبلغان دینی بسیار حائز اهمیت است.
وی با تاکید بر لزوم مطالعه مستمر در خصوص احکام و مبانی اسلام اظهار داشت: شیوه بیان در صورتی کارآمد است که از معارف دین اطلاعات کافی داشته باشیم.
وی انتقال تجربه ها و برگزاری کارگاه آموزشی را از ضروریات فعالیت در حوزه تبلیغ عنوان و تصریح کرد: برای پروژه های فرهنگی مانند ترویج حجاب، به راهکارهای عمیق و مدبرانه نیاز است.
* 363 مبلغ به بقاع متبرکه گیلان اعزام شدند
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه اوقاف گیلان نیز در این دیدار با اشاره به طرح بصیرت عاشورایی گفت: در اجرای این طرح 363 مبلغ اعزامی از قم و بومی با اوقاف گیلان همکاری می کنند.
حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان این که سازمان اوقاف با رویکرد انقلابی و جهادی برنامه‌ های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و دینی و انقلابی اجرا می‌ کند، افزود: اوقاف در سراسر کشور طرح آرامش بهاری را در تعطیلات نوروزی، سوگواره یاس نبوی را در ایام شهادت حضرت زهرا (س)، نشاط معنوی را در تابستان و ضیافت الهی را در ماه رمضان، اکمال دین نبوی را در عید غدیر و بصیرت عاشورایی را در محرم و صفر برگزار می کند.
وی با اشاره به اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از اول محرم تصریح کرد: برنامه های بصیرت عاشورایی در دو بخش، شامل اجرای برنامه ‌های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام درحال اجراست.
وی با اشاره به برپایی 28 خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان گیلان در طرح بصیرت عاشورایی خاطر نشان کرد: از این تعداد 11 خیمه ویژه کودک و نوجوان، هشت خیمه معرفت چند رسانه ‌ای و 9 خیمه هم به مشاوره اختصاص دارد.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.