حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حرم مطهر امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان همه ساله میزبان عزداران حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی است و امسال نیز مراسم ویژه عزاداری این روزها با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد.
وی افزود : آقا سید محمدنجفی و بی بی حوریه بندرانزلی، خواهر امام ، دانای علی و امام زاده هاشم در رشت، آقا سید محمد بند بن رودسر، آقاسید جلال الدین اشرف و آقا سید محمد آخوند مزار در آستانه اشرفیه، آقا ابوجعفر کیاشهر، سیدمحمد کیاکلایه لنگرود، بقعه متبرکه سبزه قبا در فومن، آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ، امام زادگان ابراهیم و قاسم آستارا، امام زاده محمد حنیفه رودبار . از جمله امام زادگانی که مراسم های ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اهمیت نماز ظهر عاشورا و احیاء نماز به عنوان مهمترین پیام عاشورا خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای عزاداران حسینی به منظور برپایی نماز ظهر عاشورا در امام زادگان و بقاع متبرکه استان فراهم شده است.
طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از اول ماه محرم با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه سیدالشهدا در 510 بقعه متبرکه و امام زادگان گیلان به اجرا درآمده است.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.