فرماندار شهرستان مرزی آستارا گفت: شهرستان مرزی آستارا برای پذیرایی از ۱۳ هزار زائر خارجی اربعین حسینی آماده شده است.

به گزارش ایلنا، یونس رنجکش گفت: شهرستان آستارا برای پذیرایی از ۱۳ هزار زائر خارجی که از کشور‌های روسیه، آذربایجان، گرجستان و قفقاز برای حضور در مراسم اربعین حسینی از مرز زمینی ایران راهی عراق می‌شوند، آماده شده است.

وی از آمادگی دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی و امنیتی برای برقراری نظم و امنیت در مسیر تردد زائران خارجی اربعین حسینی خبرداد و افزود: پارسال بیش از ۱۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از کشور‌های جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان با گذر از شهرستان مرزی آستارا در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.

فرماندار شهرستان مرزی آستارا برپایی مراسم اربعین حسینی (ع) را فرصتی مهم در ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان جهان دانست و گفت: در راستای استقبال از زائرین خارجی عتبات عالیات از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم، زیرا همایش عظیم اربعین حسینی (ع) تجلی انسجام عظیم جهان اسلام است.

رنجکش افزود: برای استقبال از زائران خارجی مکان‌های مختلفی جهت اسکان موقت آنان آماده شده است.

وی با اشاره به توزیع کتاب‌های مذهبی، ادعیه، سربند یاحسین (ع) و تصاویر حرم‌های اهل بیت (ع) میان زائران خارجی کربلا تصریح کرد: در طول مسیر حرکت زائران خارجی اربعین حسینی (ع) در حوزه استحفاظی شهرستان آستارا به فضاسازی فرهنگی متناسب با اربعین حسینی (ع) نیز اقدام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.