به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت به ایرنا، سید رمضان شجاعی کیاسری در نشست هم اندیشی برنامه های شهر خلاق خوراک رشت در تهران با اشاره به اقدامان خوب انجام شده در شهر خلاق رشت افزود: وزارت کشور از فعالیت های رشت در حوزه دیپلماسی شهری حمایت خواهد کرد.
وی ضمن قدردانی از مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت اظهار داشت: قوت گرفتن برنامه های مربوط به خوراک شناسی در رشت می تواند تاثیرات مثبتی در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اشتغالزایی و گردشگری داشته باشد.
شجاعی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی کلانشهر رشت باید نتیجه تصمیمات خود را پیرامون چنین پروژه مهمی در قالب مصوبه رسمی به وزارت کشور اعلام کند.
معاون امور بین الملل مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور نیز با بیان این که جایگاه رشت در مواضع دیپلماسی وزارت کشور در نظر گرفته خواهد شد، گفت: ارتباطات اجتماعی و ورود توریست به رشت از راه برند خوراک شناسی با حمایت همه جانبه همه اعضای شورا امکانپدیر خواهد بود.
آذرم نیا ایجاد اشتغال را از مزایای فعالیت های شهر خلاق دانست و خاطر نشان کرد: جذب توریست و سرمایه از دیگر مزایای چنین برندی خواهد بود بنابراین این برند بایستی حفظ شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این نشست از مصوبه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی پروژه شهر خلاق در شورا خبر داد و گفت: جذب گردشگر بر پایه توسعه اقتصادی دغدغه اصلی مسئولان شهری و استانی است که بی شک برای دستیابی به این مهم نیز تلاش می کنند.‌
سید امیرحسین علوی افزود: اعضای شورای رشت با چنین پروژه ای مشکل نداشته و تنها با هزینه های برگزاری آن مخالف هستند.
مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت نیز در این نشست گفت: اگرچه برخی افراد آورده های شهرخلاق خوراک را تشریفاتی تلقی می کنند اما واقعیت این است که این مسئله بر پروژه های سرمایه گذاری و همکاری های مشترک در بخش هایی همچون علمی، فرهنگی و توان افزایی تاثیرات مطلوبی به جا گذاشته است.
فاطمه قدیمی بیان داشت: خوشبختانه افرادی که بدون نگاه غرض ورزی و با نگاه توسعه شهری و کشوری به این مسئله می نگرند، به نهایت ارزش آن پی برده اند.
وی با اشاره به ارتباط لحظه به لحظه و روزمره مردم با حوزه خوراک اظهار داشت: تنها حوزه در محور های هفت گانه خلاقیت در شبکه شهر های خلاق که می تواند هم درآمد پایدار و هم نگاه توسعه پایدار را در ابعاد مختلف ایجاد کند، خوراک شناسی است.
قدیمی نگاه تشریفاتی به مسائل بین الملل را همواره یکی از مشکلات شهرداری ها خواند و یادآور شد: با وجود تمامی اتفاقات آسیب پذیرانه اما در 2 سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری در رشت پیرامون شهر خلاق انجام شده است.
شهر رشت به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران از سال 1394 در یونسکو به ثبت رسیده است. رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.