به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان اسدی روز دوشنبه به مناسبت چهل و سومین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: با اجرای طرح امدادساحلی از 20 خرداد و ادامه آن تا هفته اول مهر، 25 کمپ از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان در نوار ساحلی استان برای خدمات رسانی فعال شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود در داخل طرح های ساحلی فوت ناشی از غرق شدگی نداشتیم، اظهار داشت: از هم استانی و مسافران می خواهیم تا با توجه به فعالیت نیروهای امدادی در داخل طرح ها، از شنا در خارج از طرح های سالم سازی دریا خودداری شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تابستانی این مرکز (20 خرداد سال جاری) تاکنون، 25 هزار و 253 ماموریت از سوی نیروهای این مرکز انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت 62 پایگاه اورژانس 115 در شهرستان های مختلف گیلان بیان داشت: در طرح گسترش 1399 بایستی 20 پایگاه به پایگاه های استان اضافه شود که در صورت وجود امکانات این مهم تحقق می یابد.
اسدی خاطر نشان کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان دارای 130 دستگاه آمبولانس عملیاتی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 موتورلانس است که تعداد موتور آمبولانس ها را به 10 افزایش خواهیم داد.
وی با بیان این که اورژانس گیلان در زمان حاضر دارای 450 پرسنل عملیاتی است، گفت: یکصد نیروی عملیاتی کم داریم که این مهم یکی از مشکلات اصلی در اورژانس استان است.
وی درباره موضوع پلاک گذاری آمبولانس های جدید مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان اضافه کرد: تا پایان سال همه آمبولانس های اورژانس پلاک گذاری می شوند.
امروز 26 شهریور ، چهل و سومین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.