استاندار گیلان بر لزوم هوشیاری مردم در مقابله با مشکل گرانفروشی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از لنگرود، مصطفی سالاری در نشست با فعالان حوزه صنعت،معدن و تجارت استان اظهار داشت: امروز مبارزه با احتکار و گران فروشی از جمله مباحث مطرح در جامعه است. وی با تاکید بر لزوم ارائه تعریفی دقیق برای احتکار خواستار هشیاری مردم در مقابله با این مشکل و پدیده گرانفروشی شد.
سالاری همچنین اقتصاد و اشتغال گیلان را بر پایه کشاورزی خواند و افزود: از انتظارات کشاورزان و مسئولان استان کنترل میزان واردات با ارز دولتی و حمایت از صادرات ارقام کشاورزی،صنعتی و ...از مبدا گیلان است تا محصولات بومی بازار خود را از دست ندهد.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست  مالیات بر ارزش افزوده را از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواند و با تاکید برای راهکاری حمایتی از سوی دولت گفت: توان رقابتی با حمایت از جریان تولید محقق  می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت ها و گرانی ارز در کنار چالش های اقتصادی مزایایی را به همراه دارد و آن رسیدن به خوداتکایی و استفاده صحیح از منابع موجود است.


لاهوتی  به موضوع ابریشم نیز اشاره کرد و گفت:واردات ابریشم غیرمنطقی است زیرا در گیلان ظرفیت تولید مقادیر مورد نیاز کشور وجود دارد.

وی در پایان خواستار حذف تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی برای واردات چای خارجی در جهت حفظ منافع اقتصادی چایکاران کشور شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.