به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همانند سال های گذشته با حضور مادران و فرزندان خردسال آنان در بقاع متبرکه و امام زادگان استان گیلان برگزار شد.
در این همایش مادران با پوشاندن لباس سبز و بستن سربندهایی با نام یاحسین و علی اصغر بر پیشانی شیرخوارگان خود به یاد طفل شیرخوار امام حسین (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.
همایش شیرخوارگان حسینی در رشت مرکز استان گیلان نیز در بقعه متبرکه امام زاده هاشم رشت با مداحی و نوحه خوانی برگزار شد.
حضرت علی اصغر علیه السلام طفل شیرخوار امام حسین (ع) کوچکترین شهید کربلاست که در صحرای کربلا لب تشنه و بر روی دستان پدر بزرگوارش امام حسین به شهادت رسید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشوراست که به یاد کودکان شهیدشده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و سایر کشورها در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.
حجت الاسلام ستار علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است که امروز همزمان با سراسر کشور در 50 بقعه متبرکه و امام زاده استان با حضور پرشور مادران و فرزندان شیرخوار آنان برگزار شد.
طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از اول ماه محرم با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه سیدالشهدا در امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان به اجرا درآمده است.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
امروز چهارمین روز از ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.