گزارش روابط عمومی شورای پدافند غیرعامل استان گیلان به ایرنا حاکیست؛ امیر محمدپور در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان رودسر با اشاره به حساسیت های موجود در کشور اظهار داشت: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری در یک پیچ تاریخی قرار داریم و باید همه در هر جایگاهی با اتحاد و انسجام به سمت برطرف کردن مشکلات کشورمان حرکت کنیم تا مردم آسیبی نبینند.
وی با بیان اینکه آمریکا بعد از خروج از برجام مجموعه تهدیداتی را برای کشورمان پیش بینی کرده، ادامه داد: یکی از اهداف استراتژیک آمریکا محدود کردن معادلات قدرت ایران است، آمریکایی ها می دانند که برجام مقداری از اهداف آنها را تأمین کرده و چون فکر می کنند ایران می خواهد برجام را حفظ کند، بنابراین می خواهند تلاش کنند آن را پایه ای برای باج خواهی و افزون خواهی های خود قرار دهند.
محمدپور بیان داشت: استراتژی جدید دشمن پیچیده و گسترده است و حوزه این استراتژی مردم هستند؛ یکی از محورهایی که توسط شبکه های اجتماعی دنبال می شود همین موضوع است و رهبری نیز در دیدار با اعضای هیأت دولت فرمودند دولت باید در تصور مردم مقتدر و کارآمد باشد برای مقابله با همین تهدید دشمن است.
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با تاکید بر مقوله تاب آوری شهری گفت: مقابله با مخاطرات محیطی نیازمند برنامه ریزی مدون و از پیش تعیین شده با هدف کاهش آسیب پذیری و سنجش میزان تاب آوری و انعطاف جوامع شهری در مواجهه با مخاطرات است.
وی با اشاره به تهدیدات حوزه زیستی، بیوتروریسم و ارتش‌های بیولوژیک ادامه داد: جنگ زیستی با هدف اقتصادی همان تهدیدات زیستی زمان صلح است و در این حوزه تهدیدات در حوزه آسیب زدن به بهره‌برداری‌ها به عنوان هدف انتخاب می‌شود که هدر این هدف کشورهای زیادی هستند که برنامه‌های زیادی در چارچوب اقتصادی دارند.
فرماندار شهرستان رودسر نیز در این جلسه بیان داشت: در پدافند غیرعامل اگر به نوعی تهدیدات را بشناسند، رصد و با آن مقابله کنند؛ آسیب پذیری کاهش یافته و به سمت صفر نیل می‌کند.
علی وارسته با تاکید بر اهمیت و نقش پدافند غیرعامل در اجرای پروژه های عمرانی شهرستان رودسر افزود: لازم است دست اندرکاران و بخش های مرتبط، این موضوع را در طراحی حوزه های مختلف راه و شهرسازی لحاظ کنند و ساخت و سازها همواره با پیوست پدافند غیرعامل همراه باشد.
در پایان این جلسه حکم صادره از سوی مصطفی سالاری استاندار گیلان مبنی بر انتصاب علی وارسته بعنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان رودسر به وی اهدا شد.
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، کلاچای و رحیم آباد در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.