به گزارش خبرنگار ایرنا، علی لقمانی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت در فرمانداری افزود: از این تعداد طرح ها، 786 طرح مربوط به اشتغال روستایی و 135 مورد نیز مربوط به فراگیر است.
وی با بیان این که این تعداد طرح در مجموع به مبلغ 301 میلیارد و 596 میلیون تومان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر به بانک ها معرفی شده، اظهار داشت: از مجموع طرح های ارائه شده به بانک ها، 35طرح به مبلغ هفت میلیارد و 877 میلیون تومان عودت داده شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رشت خاطر نشان کرد: در بخش اشتغال روستایی 171 طرح به مبلغ بیش از 9 میلیارد تومان قرارداد منعقد و تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: در اشتغال فراگیر نیز از 135 طرح معرفی شده به بانک ، 2 طرح برگشت داده شده و تسهیلات اشتغال به 12 طرح به مبلغ افزون بر هشت میلیارد و 570 میلیون تومان پرداخت شده است.
محمدعلی ویشکائی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به شرایط ویژه اشتغال در کشور، استان و شهرستان گفت: طرح های معرفی شده به بانک طی چند روز اخیر، از اتفاقات خوب است.
وی با بیان این که کارشناسان و دستگاه های زیرمجموعه در معرفی طرح های جدید از جمله بوم گردی مساعدت داشته باشند، افزود: بررسی طرح های ارائه شده از متقاضیان و معرفی آنها به بانک بایستی با دقت و سرعت انجام گیرد.
وی در بخش دیگری از این جلسه به اختصاص 5 / 4 میلیارد تومان تسهیلات در بخش حوادث رشت اضافه کرد: این میزان تسهیلات به آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه حوزه شهرستان توزیع می شود.
سهم شهرستان رشت از تسهیلات استان گیلان در بخش اشتغال فراگیر، 222 میلیارد تومان و برای اشتغال روستایی بیش از 93 میلیارد تومان است.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.