به گزارش ایرنا، طوفان نهان قدرتی متولد 1356 و دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی، فیلمساز، مدرس سینما ، نماینده و داور آکادمی سینمایی ایسفا است . فیلم کوتاه ترانه ای برای لوبا از ساخته های این کارگردان نیز تندیس بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد .
وی در حاشیه نمایش فیلمهای ترانه ای برای لوبا و زونا در موسسه سینمایی پروین شهر رشت اظهار داشت: به سینمای قصه گو بسیار علاقمندم و دوست دارم در فیلمهایم برای مخاطب قصه بگویم .
وی با بیان این که سینمای داستانی ما دارد از قصه خالی می شود افزود:به نظرم فیلم باید برای مخاطب قصه داشته باشد .
نهان قدرتی در خصوص این که موضوعی مثل خیانت مضمون فیلم زویا دستمایه ساخت بسیاری از فیلمها قرار گرفته تصریح کرد: می کوشم اگر جریان و داستان جدیدی نیست از دریچه جدیدی به مسائل انسانی نگاه کنم .
وی ادامه داد به باور من به تعداد رویدادها می توانیم فیلم بسازیم.
این داور ایسفا در خصوص توجهش به اجزای مختلف فیلم از فیلمنامه تا تدوین گفت: تمام اجزای فیلم به یک اندازه برای من مهمند .
وی خاطرنشان کرد: فیلم تا لحظه ای که شما کلید می زنید کنترلش دست شماست و من همواره از این می ترسم که کاهلی کنم و یکی از اجزا خوب در نیاید و موجب پشیمانی شود.
نهان قدرتی در خصوص قاب بندی های فیلمهایش گفت : زیبایی شناسی سکانس برایم خیلی مهم است.
وی همچنین در مورد نقش دیالوگ در فیلمهایش تصریح کرد: تلاشم بر این است که با بهره گیری از نشانه های سینمایی از دیالوگهای بی مورد و نابه جا پرهیز کنم.
این فیلمساز موفق، نظر مخاطب در مورد فیلمهایش را مهم عنوان و خاطرنشان کرد :به تعداد مخاطبان نظر داریم و نمی توانم بگویم نظر مخاطب برایم بی اهمیت است اگر اینگونه باشد برای چه فیلم می سازم .
نهان قدرتی در پاسخ به این سئوال که چرا بسیاری از فیلمهایش در مورد مسائل خانواده و موضوعات اجتماعی است گفت : به نظرم سینما کارش این است که بازتاب جامعه باشد و هرگونه از فیلمسازی بازتاب جامعه و خانواده است.
وی در مورد فیلمهای به نمایش در آمده شده گفت :هر دو فیلم در گیلان ساخته شدند. 'ترانه ای برای لوبا' سال 88 تولید شد و خوشحالم که با بهره گیری از بازی سارا بهرامی که برای نخستین بار در یک فیلم ظاهر می شد توانستم او را به سینما معرفی کنم . بهرامی در سوئیس جایزه بهترین بازیگر را گرفت . وی همچنین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.
وی خاطرنشان کرد: 'زونا' اواخر 96 و در 11 روز فیلمبرداری شد و در آن از بازی خوب پیام احمدی نیا بهره بردیم .
نهان قدرتی در ادامه با اشاره به برخورد نامناسب برخی افراد در جلسات نمایش و نقد فیلم گفت : سینما حوزه همبستگی و نزدیک شدن آدمها به هم است ولی در گیلان فرایند رفتاری اش در حال تغییر است و جلسات نمایش و نقد گاهی به صحنه عقده گشایی و نبرد تبدیل می شود که این خطرناک و نگران کننده است .
وی افزود:این چیزی است که سینمای گیلان را خالی کرده استانی که در سالهای گذشته رونق خیلی چشمگیری داشت نوابغ زیادی را به این عرصه معرفی می کرد الان کمترین نقش را دارد .
این فیلمساز موفق اظهار داشت : به جای ستیزه و جنگ باید آسیب شناسی کنیم که چرا سینمای گیلان به این روز افتاده است.
وی در خاتمه سخنانش همچنین از علی ارکیان بعنوان دوست و همکار و مشاور قدیمی که همیشه وفادارانه در کنارش بوده قدردانی کرد.
فیلم های همیشه برای زندگی ، مردمک های پریشان ، سرمشق ، کوچه های سرد ،میراث تهران و سطح سبز از دیگر ساخته های این کارگردان جوایز داخلی و خارجی بسیاری را از آن خود کرد.
زونا در بخش فیلم کوتاه داستانی نوزدهمین دوره جشنواره موندنس برگزیده شد. این فیلم همچنین برنده جایزه منتقدان و نویسندگان جشنواره فیلم کوتاه ایران است . این فیلم همچنین پیش از این کاندید دریافت بهترین فیلم از جشنواره ریتی سابینا ایتالیا و جشنواره فیلم لبنان شده بود و در پنجمین دوره جشنواره فیلم «سینما پورو» ایتالیا رقابت می کند.
زونا همچنین تنها فیلم ایرانی حاضر در این دوره از جشنواره میامی امریکا است . زونا همچنین در جشنواره بعلبک لبنان جایزه بهترین فیلم کوتاه و جایزه بهترین بازیگری مرد را دریافت کرد.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.