به گزارش خبرنگار ایرنا احمدعلی شهیدی روز دوشنبه در بازدید از شهرک صنعتی آستارا افزود: برای راه اندازی این واحدها در 33 شهرک و ناحیه صنعتی، یک هزار و 50 میلیارد ریال هزینه می شود و برای تامین زیرساخت ها، آب، برق و راه شهرک ها و ناحیه ها 70 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: توسعه اشتغال پایدار، کارآفرینی، افزایش توان تخصصی، گسترش بازارهای داخلی برای رشد صادرات، افزایش تولید ناخالص ملی و تولید زود بازده از نتایج فعالیت واحدهای صنعتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان بیان داشت: مدیران واحدهای صنعتی به علت نوسانات بازار ارز، برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند و دولت برای رفع آن، بسته های حمایتی و تشویقی ارائه خواهد کرد.
شهیدی گفت: برای توسعه شهرک صنعتی آستارا کمبود زمین داریم و راه اندازی تصفیه خانه، دوربین های مدار بسته و بهسازی راه آن پیش بینی شده و امیدواریم ظرف 2 سال آینده با حمایت مسئولان شهرستانی و استانی محقق شود.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، 20 واحد در شهرک صنعتی آستارا با ظرفیت اشتغال 200 نفر فعال است و در چهار سال گذشته، واحدهایی نظیر شیرآلات برنجی، کیک و کلوچه، ورق های شیروانی، برش فلزات و تولید کفش و کتانی در آن راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: صنایع کوچک جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصاد دارد و رونق صنعتی هر منطقه، در گرو بکارگیری سرمایه انسانی و فیزیکی است.
2 هزار و 600 واحد صنعتی در 33 شهرک و ناحیه صنعتی گیلان فعال است و شهرک صنعتی آستارا با 20 هکتار مساحت، در سال 1387 در روستای کوهپایه ای هودول این شهرستان ایجاد شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.