به گزارش خبرنگار ایرنا بیش از 2 هزار گردشگر و شهروند تالش از این جشنواره در منطقه گردشگری قروق شهرستان تالش در نوار ساحلی دریای خزر بازدید کردند.
در این جشنواره آداب‌ بومی گیلان نظیر عروس بران و کوچ عشایر معرفی و با نمایش اسب اصیل کاسپین، مسابقه چوگان بازی برگزار و بازارچه ای از تولیدات هنرمندان صنایع دستی گیلان دایر شد.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، فرمانداری، هیات چوگان، اداره ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، شهرداری و شورای اسلامی تالش در برگزاری این رویداد فرهنگی مشارکت کردند و در پایان، از برگزیدگان و برندگان مسابقه چوگان با اهدای هدایایی از سوی مسئولان تجلیل شد.
چوگان توسط سوارکار و اسب و با زدن یا ربودن گوی در میدان با وسیله ای به نام چوگان توسط سوارکار اجرا می شود و در برخی از کتاب ها، از این ورزش ایرانی به عنوان قدیمی ترین رشته ورزشی جهان یاد شده است.
فدراسیون چوگان ایران برای احیا و آموزش این رشته ورزشی فعال است و این ورزش از چنان هیجانی برخوردار است که مفاهیمی همچون گوی سبقت ربودن یا چوگان اختیار در دست داشتن، در ادبیات و سروده های شعرای ایرانی فراوان است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و منطقه گردشگری قروق، از نقاط گردشگرپذیر آن است.
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.