حبیب‌الله رضادوست روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، از پرداخت هشت میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات در قالب 385 طرح به مددجویان این نهاد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: برای امسال پرداخت هفت هزار و 300 فقره تسهیلات با اعتبار 155 میلیارد تومان هدفگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات در قالب سه منبع اعتباری به نیازمندان پرداخت می شود، اظهار داشت: یک منبع از اعتبارات قرض الحسنه بانکی از محل بند ب تبصره 16 انجام می شود که سقف آن 20 میلیون تومان بوده و برای 2 هزار و 706 نفر با اعتبار 54 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
رضا دوست ادامه داد: همچنین تسهیلات دیگری از صندوق اشتغال نیازمندان بصورت قرض الحسنه برای یک هزار و 353 نفر با اعتبار 19 میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه امسال قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی پرداخت می شود، گفت: این تسهیلات برای پرداخت به سه هزار و 241 نفر با اعتبار 81 میلیارد تومان هدفگذاری شده که سقف آن 50 میلیون تومان است.
وی با یادآوری اینکه تسهیلات کمیته امداد گیلان برای پرداخت به خانواده های نیازمند در نظر گرفته شده، تصریح کرد: این تسهیلات به مددجویان، فرزندان و یا مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی مورد تایید مددکاران پرداخت می شود.
رضا دوست با بیان اینکه قبل از اعطای تسهیلات به واجدان شرایط آموزش های لازم ارائه می شود، افزود: آموزش ها در قالب آموزش های مقدماتی، مهارتی و توسعه و پایدار سازی است و امسال مقررشده شش هزار و 540 نفر از مددجویان تحت پوشش، آموزش های تخصصی، عمومی و مهارتی را ببینند.
وی از آموزش پرستاری سالمندان و کودک یاری به علاقمندان اشتغال در این بخش برای نخستین بار در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه گیلان پیرترین استان کشور است؛ بسیاری از افراد نیاز به پرستار دارند که بعد از تعلیم آموزش های لازم به مددجویان و گرفتن مدرک، می توانند در این حوزه مشغول به کار شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان هدف از پرداخت تسهیلات را کمک به درآمد و معیشت نیازمندان ذکر و اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و کسب و کار، خروج مددجویان از این نهاد با دقت و حساسیت دنبال می شود.
‌در حال حاضر 103 هزار و 387 خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان هستند.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.