به گزارش خبرنگار ایرنا گاریک سرکیسیان غروب پنجشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی با اشاره به وجود زیرساخت ها و توانایی های قابل توجه در گیلان خصوصا منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با توجه به اینکه کارآفرینان و بازرگانان ارمنستان نیز حضور دارند ، تلاش می کنیم با معرفی زیرساخت های تجاری منطقه ازاد انزلی ارتباط بین فعالان اقتصادی ، سرمایه گذاران، کارآفرینان و جامعه بازاریان این منطقه را با فعالان اقتصادی استان آرارات و کشور ارمنستان ارتباط برقرار کنیم.
وی افزود : هدف از برقرای این ارتباط تجاری بین دو استان گیلان و آرارات ، بهره گیری از ظرفیت های موجود به منظور رفع نیاز های دو کشور و آغاز تبادل تجاری و صادرات و واردات به منظور تامین مواد اولیه کالاهای تولیدی است.
سرکیسیان تاکید کرد: برای کشور ارمنستان ارتباطات در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به پتانسیل استان گیلان و منطقه آزاد انزلی خواستار توسعه روابط دو جانبه هستیم.
وی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش مراودات تجاری بین تجار آرارات و منطقه ازاد انزلی دولت ارمنستان تمام تلاش خود را در راستای ایجاد و بهبود زیر ساخت های حمل و نقل زمینی و هوایی دو چندان خواهد کرد تا دو کشور از توانمندی های یک دیگر بهره مند شوند.
استاندار استان آرارات جمهوری ارمنستان تصریح کرد: با توجه به پیشنهادات ارائه شده در دیدار امروز و موضوعات مهمی که مطرح و بررسی شد، امیدواریم گام های موثری در راستای توسعه روابط دو سویه برداریم.

** ارمنستان از کشورهای هدف اقتصادی ایران است
در ادامه این دیدار رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سارمان منطقه آزاد انزلی نیز با اشاره به مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد ایران گفت: توانمندی های طرح های زیرساختی و توسعه ای منطقه آزاد انزلی و رشد شاخص های اقتصادی و ساخت بندر کاسپین بر کسی پوشیده نیست.
رضا مسرور افزود: ارمنستان یکی از کشورهای هدف و مهم در منطقه است و علاقمندیم که روابط این منطقه را با منطقه آزاد ارمنستان ، استان آرارات و کشور ارمنستان گسترش دهیم.
وی با اشاره به مشترکات تاریخی و علاقه مندی مردم دو کشور و مناسب خواندن کشور ارمنستان برای مبادلات تجاری و همکاری های حوزه گردشگری تاکید کرد: منطقه آزاد انزلی با زیرساخت های گردشگری ایجاد شده و مواهب طبیعی علاوه بر اینکه یکی از قطب های گردشگری کشوراست ، در حوزه بازرگانی نیز با توجه به قرار داشتن ارمنستان در اوراسیا فرصت مناسبی برای تبادل کالا فراهم شده است .
مسرور بر افزایش مراودات تجار و بازرگانان دو کشور و آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و صنعتی طرفین تاکید و اضافه کرد: ضمن دعوت از تجار کشور ارمنستان برای سفر به منطقه آزاد انزلی، آمادگی داریم که هیاتی را از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان منطقه را به ارمنستان اعزام کنیم.
به گزارش ایرنا هیات اقتصادی ارمنستاتی پس از دیدار از زیرساخت های گردشگری و بندری همانند مجتمع بندری کاسپین، مرکز تفریحات دریایی، اکواریوم و جاذبه های گردشگری فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید کردند.
منطقه ازاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.