گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تالش حاکیست؛ فریبرز داداشیان اعلام کرد: شهرداری تالش برای پاسداشت ماه های محرم و صفر و تکریم و ترویج شعائر اسلامی با محوریت عاشورای حسینی، از فضای عمومی شهر استفاده می کند.
وی گفت: فضاسازی در شهر برای حضور پر شور مردم در آئین های عزاداری مهم است و نصب بنر و پلاکارد عاشورایی، استقرار ایستگاه های صلواتی، تنظیف شهر و رفت و روب و لکه گیری معابر عمومی از برنامه های شهرداری است.
حدود 40 درصد از جمعیت 200 هزار نفری تالش را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند و آئین های ماه محرم در مساجد و حسینیه های این شهرستان با شکوه خاصی برگزار می شود.
سرپرست شهرداری تالش همچنین از تشکیل ستاد استقبال از مهر در این نهاد، با هدف اعمال خدمات شهری و عمرانی، کنترل ترافیک و زیباسازی معابر در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد.
داداشیان افزود: نصب تابلوهای راهنمایی، شستشو و آب پاشی گذرگاه های منتهی به مدارس، امحاء پوسترهای تبلیغاتی و دیوار نویسی ها، جمع آوری نخاله ساختمانی، شستشوی مخازن زباله، پاکسازی علف های هرز و آسفالت و ترمیم پیاده روهای اطراف مدارس، اعمال ممنوعیت خاکبرداری و ترمیم حفاری ها، جلوگیری از سد معبر، نصب بنر تبریک بازگشایی مدارس، رنگ آمیزی دیوار مدارس و سرعت کاه ها، اصلاح چراغ های ترافیکی و خط کشی محل عبور دانش آموزان از برنامه های ستاد استقبال از مهر شهرداری تالش است.
پیش بینی می شود سال تحصیلی 98-97 با حضور 32 هزار دانش آموز در 440 مدرسه تالش آغاز شود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، کرگانرود و حویق در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7106 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.